הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עצים והתחדשות עירונית - סיור בתל-אביב


איגוד אדריכלי הנוף בשיתוף החברה להגנת הטבע יחנכו ביום שישי את 'שנת העץ' עליה הכריז האיגוד כגולת הכותרת של פעילותו לשנת 2015. ההכרזה תתקיים במסגרת סיור רגלי בתל אביב לכבוד ט''ו בשבט בהדרכת אדריכלים. ההשתתפות ללא תשלום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-02-2015



מטעי תמרים בבקעת הירדן, צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

איגוד אדריכלי הנוף בשיתוף החברה להגנת הטבע - קהילת תל אביב, יחנכו ביום שישי (6.2.2015) את "שנת העץ" עליה הכריז האיגוד כגולת הכותרת של פעילותו לשנת 2015. ההכרזה על 'שנת העץ' תתקיים במסגרת סיור רגלי בתל אביב לכבוד ט''ו בשבט בהדרכת אדריכל הנוף שחר צור, האדריכל גיא נרדי ואורחים נוספים.

מטרת הסיור היא מחד, ליהנות מאיכותם ויופיים של העצים בתל אביב וכן לדון בחשיבותם למרחב העירוני. מאידך, נצביע על השפעות ההתחדשות העירונית על העצים ונדון בכשלים וסכנות שמאיימים על הווה ועתיד היער העירוני. המשתתפים בסיור יפגשו גם את אדריכל הנוף גדעון שריג, את אדר' ליטל סמוק מומחית בשימור, מומחה במיקרו אקלים ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי שחר צור, מטרת הסיור היא להפנות את תשומת הלב להתקרחות העיר ולהליך ה'מידבור' שעובר עליה. ''איגוד אדריכלי הנוף החליט למקד את פעילותו השנה בעצים מתוך דאגה עמוקה לפגיעה במעמד העצים כמרכיב מרכזי באקולוגיה העירונית. נדמה היום שחניה יותר חשובה מעצים. יש להתייחס לעצים ברמה של תשתית לכל דבר ועניין - כמו חשמל מדרכות וכבישים, ובכוונת איגוד אדריכלי הנוף למקד שורה של פעילויות ציבוריות בנושא במהלך השנה הקרובה'' אומר צור.

השפעתם החיובית של עצים על הסביבה הבנויה הוכחה אמפירית במחקרים רבים. בעשורים האחרונים מושקעים משאבים הולכים וגדלים בשימור, טיפוח והעצמה של יערות עירוניים ברחבי העולם. התרחבות הידע בתחום הייעור העירוני הביאה לפיתוח מגוון טכנולוגיות חדשות ודרכים להשמת עצים בסביבה בנויה רוויות לחצים ותשתיות וזאת במטרה לשפר את איכות הסביבה העירונית.

עצים הם גם אחת מאבני הבניין החשובות בעיצוב המרחב הציבורי ומרכיב מרכזי בארגז הכלים של אדריכל הנוף. שנת השמיטה - תשע"ה, היא הזדמנות טובה לעריכת חשבון נפש, חידוד והעשרת התפיסות והדרכים לתכנון ונטיעת עצים במרחב העירוני.

יציאה לסיור בשעה 10:00 מגן יעקב בכניסה משדרות תרס"ט.