הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוכנית חדשה של אבוג'ן תשולב במסגרת שת''פ עם מונסנטו


התכנית לאופטימיזציה של גנים, תשולב במסגרת שיתוף הפעולה עם ענקית הזרעים מונסנטו. מעל ל-1,000 גנים שזוהו ועברו ולידציה על ידי אבוג'ן נמצאים כיום בצנרת פיתוח המוצרים של מונסנטו. היקף ההשקעה של מונסנטו באבוג'ן עד היום מסתכם בכ-100 מיליון דולר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2015



צילום: באדיבות חברת אבוג'ן

אבוג'ן, חברה מובילה לשיפור יבול ותכונות אחרות בצמחים, הודיעה בשבוע שעבר כי התוכנית המקיפה לאופטימיזציה של גנים שפיתחה לאחרונה תשולב במסגרת שיתוף הפעולה הרב שנתי עם - ענקית הזרעים מונסנטו.  ''שילוב יכולות חדשות אלו, שפותחו במטרה לשפר את ביטויה של תכונה רצויה בצמח ולהאיץ את פיתוח המוצרים, מגיע בהמשך לזיהוי וולידציה מוצלחים של מעל לאלף גנים על ידי אבוג'ן שנכנסו עד כה לצנרת פיתוח המוצרים של חברת מונסנטו'' נמסר מהחברה.

שיתוף הפעולה בין החברות, שהחל בשנת 2008 והוארך בשנת 2013 , מתמקד בגישות ביו-טכנולוגיות מתקדמות להעלאת יבול ושיפור עמידות לעקות סביבה בתירס, סויה, כותנה וקנולה. הגנים שזוהו עד עתה במסגרת שיתוף הפעולה האמור, מהווים מרכיב משמעותי בתכנית המחקר והפיתוח של מונסנטו המתמקדת ביבול ועקות סביבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תום אדמס, סמנכ"ל ביוטכנולוגיה גלובלית במונסנטו מסר: "אנו ממשיכים להיות מרוצים מאד משיתוף הפעולה ארוך הטווח שלנו עם אבוג'ן, במאמצינו להביא לשוק מוצרים חדשים אשר יסייעו לחקלאים לשפר את הפרודוקטיביות של הגידולים החקלאים. בנוסף ליכולות המוכחות של אבוג'ן בזיהוי גנים, התרשמנו מאד מתוכנית האופטימיזציה המקיפה שהחברה פיתחה לאחרונה. אנו רואים בה פוטנציאל להאצת פיתוח המוצרים שלנו, דבר שמוביל אותנו להקדיש חלק ניכר ממאמצינו המשותפים ליישום טכנולוגיות חדשניות אלו בפרויקט הנוכחי של החברות."


עופר חביב - נשיא ומנכ''ל אבוג'ן, צילום: באדיבות חברת אבוג'ן

עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן הוסיף: "שיתוף הפעולה עם חברת מונסנטו מהווה מרכיב מהותי וחשוב בפעילות המחקר והפיתוח של חברת אבוג'ן בתחום של שיפור תכונות בצמחים. במהלך שש השנים האחרונות, תוך שיתוף עקבי בידע ובלמידה, בנו שתי החברות מערכת יחסים קרובה וחזקה, הממשיכה להתפתח, תוך מאמץ משותף להביא לשוק מוצרים להעלאת יבול ושיפור עמידות גידולים חקלאים לעקות סביבה. במוקד מאמצינו הנוכחיים עומד השימוש בכלים ומערכות שפותחו לאחרונה באבוג'ן לאופטימיזציה של גנים, ובייחוד בנושאי צירופי גנים וייצוב תכונות בצמח. אנו מאמינים כי היתרון התחרותי של אבוג'ן בתחומים אלו מעלה את סיכויי ההצלחה להגיע למוצרים בעלי ערך מהותי לחקלאי."

עוד לדברי חביב, ''התוכנית של אבוג'ן לאופטימיזציה של גנים כוללת בין יתר מרכיביה כלים חישוביים מתקדמים המיועדים לתמוך בהגדרת דפוס הביטוי האופטימלי לגנים הנבחרים בצמח המטרה, בהערכת יכולת הגנים להתבטא באופן עקבי בזנים שונים של צמח המטרה, וכן בזיהוי צירופי גנים המשפרים את ביצועי הצמח''.

אבוג'ן הינה חברה מובילה לשיפור יבול ותכונות אחרות בצמחים להעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים לתעשיות החקלאות והדלקים האלטרנטיביים. לאבוג'ן שיתופי פעולה עם חברות הזרעים המובילות בעולם לפיתוח תכונות משופרות בתחום של יבול ועמידות לתנאי סביבה קשים, דוגמת יובש, ושיפור תכונות של עמידות בפני מחלות ומזיקים. בנוסף, החברה מתמקדת בפיתוח ומחקר של מוצרים חדשים בתחום הגנת הצומח, דוגמת קוטלי עשבים.

לאבוג'ן, חברה בת בבעלות מלאה בשם אבופיול העוסקת בפיתוח ומסחור של זרעים של - גידולים חקלאיים כחומר גלם 'דור שני' לתעשיית הדלקים האלטרנטיביים. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים ברחובות ומניית החברה נסחרת בבורסת תל אביב (סימול - בת"א: אבגן) ובבורסת ניו יורק (NYSE:EVGN).
לפרטים נוספים: www.evogene.com ו - www.evo-fuel.com