הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות חקלאי ישראל: ההסכם הקיבוצי עם ההסתדרות אינו תקף


ההתאחדות מבקשת לחסום את אישורו של ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות להתאחדות האיכרים. ''ההסכם אינו הסכם בענף החקלאות, אלא אולי הסכם עם קבוצה קטנה של חקלאים המיוצגים על-ידי גוף זעיר במגזר החקלאי. ההסתדרות ביצעה את המחטף מתוך חשש להתמודד עם הגוף היציג של כלל החקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

''ביום חמישי האחרון נדהמו נציגי החקלאים מהודעה שיצאה לתקשורת, לפיה ההסתדרות חתמה עם התאחדות האיכרים על הסכם עבודה קיבוצי חדש בענף החקלאות, שיש לו השלכות ישירות להעסקת עובדים זרים'' כך אומרים היום בהתאחדות חקלאי ישראל.

כתגובה, הופנה מכתב דחוף ליו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן, בו הביעו נציגי התאחדות חקלאי ישראל את מחאתם על ניסיון המחטף שנעשה לדבריהם: "ההסכם שחתמתם אינו 'הסכם בענף החקלאות' אלא אולי הסכם עם קבוצה קטנה של חקלאים המיוצגים על-ידי גוף זעיר במגזר החקלאי, התאחדות האיכרים. אלפי החקלאים המיוצגים על-ידי התאחדות חקלאי ישראל אינם מכירים בהסכם זה, ועמם תיאלצו, למרות ניסיונכם להתחמק, לחתום הסכם אחר, הסכם מאוזן, שישקול ויגן על האינטרסים הן של העובדים והן של החקלאים מעסיקיהם".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן "להסתדרות ידוע כי התאחדות חקלאי ישראל היא הארגון היציג של כלל חקלאי ישראל, ולמרות זאת היא בחרה לחתום הסכם עם גוף המתיימר לייצג את כלל החקלאים, שכל כוונותיו למצוא דרכים להתבלט בכל מחיר והוא מייצג כמה מאות בודדות בלבד של מגדלים".

מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח: ''ההסתדרות ביצעה את המחטף מתוך חשש להתמודד עם הגוף היציג של כלל החקלאים, ובכך מכרו את טובת החקלאים וגם את טובת העובדים בנזיד עדשים".

עוד מציינים בהתאחדות חקלאי ישראל, כי כפי שעולה מן ההסכם שנחתם, אין בו כל מענה לצרכים האמתיים של החקלאים, בעלי הנחלות במושבים, בקיבוצים ובקרב החקלאים הפרטיים.

במסגרת ההסכם, כך נמסר, כל עובד יהיה זכאי לתוספת ותק של 1% לשנה החל משנת עבודתו השנייה ולהשתתפות בהחזר מעונות וגנים. כמו-כן, עובדים ותיקים יעברו לדירוג חודשי מנהלי כבר בשנה ה-11 לעבודתם ויהיו זכאים לקרן השתלמות, למשכורת 13 ולהחזר דמי ביטוח לאומי.

מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי היא תגן על חקלאי ישראל, תחסום את אישורו של ההסכם כהסכם קיבוצי ותפעל לייצר הסכם קיבוצי הולם עבור עשרות אלפי החקלאים שהיא מייצגת.