הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קו החשמל החוצה את מכתש רמון יוטמן מתחת לפני הקרקע


הוועדה לתשתיות לאומיות הפקידה את התכנית להקמת קו חשמל חוצה מכתש רמון, שיוטמן בחלקים הרגישים של המכתש. הקו העילי הקיים יפורק בתוך שנה מהקמת הקו החדש. החברה להגנת הטבע: ''ההחלטה מוכיחה כי לא תמיד צריך להיצמד לפתרון הזול והקל ביותר, וניתן למצוא חלופות טובות ומאוזנות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2015



מכתש רמון. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) פרסמה בשבוע שעבר את החלטתה להפקיד את התכנית להקמת קו החשמל שיחצה את מכתש רמון, במסגרתה יוטמן הקו מתחת לפני הקרקע באזורים הרגישים במכתש. בחברה להגנת הטבע, שפעלה לביטול הכוונה להעביר את הקו מעל הקרקע, ברכו על ההחלטה, שעברה פה אחד, למעט הסתייגות של נציגת משרד הביטחון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהחלטת הוועדה נכתב: "הוועדה השתכנעה כי התכנית המוצעת מהווה את האיזון המיטבי בין הרצון להגן על ערכי הטבע והמורשת הייחודיים של מכתש רמון, לבין העלויות הגבוהות הנובעות מההטמנה החלקית של הקו.... יש לחייב את פירוק הקו הקיים במכתש רמון לכל המאוחר תוך שנה מהפעלת הקו החדש".

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה: "מכתש רמון הוא מהאזורים הערכיים והמיוחדים ביותר במדינת ישראל וקו חשמל מעל הקרקע היה גורם לנזק סביבתי ונופי קשה. ההחלטה של הוועדה מוכיחה כי לא תמיד צריך להיצמד לפתרון הזול והקל ביותר, ושניתן למצוא חלופות טובות יותר, שיש בהן איזון בין הקמת תשתיות נדרשות לבין שמירה על הטבע והנוף, הלוקחות בחשבון ערכים סביבתיים חשובים, שלעיתים לא ניתן לכמת אותם מבחינה כספית".