הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוח למגדלי הבקר


במסגרת הביטוח החדש, מציעה הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות מסלול מורחב של פיצויים בעקבות תמותה משמעותית ברפתות, זאת בנוסף לביטוח הבסיסי במסגרתו דואגת החברה לפינוי וכילוי פגרים במקרה של תמותה בעדר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-03-2015



עדר בקר ברמת הגולן, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת בימים אלה את הביטוח למגדלי הבקר. ''תכניות הביטוח בענפי הבקר תוכננו ופותחו מתוך מודעות והכרה בצרכים הייחודיים של מגדלי הבקר ומאפשרות ייצוב מהותי בהכנסות המגדלים במקרה של נזקים גדולים'' אומרים בחברה. במסגרת חידוש הביטוח מציעה קנט לכלל מגדלי הבקר מסלול מורחב המאפשר למגדלים לקבל פיצוי כספי במקרים של תמותה משמעותית ברפתות. זאת בנוסף לביטוח הבסיסי, במסגרתו דואגת החברה לפינוי וכילוי הפגרים במקרה של תמותה בעדר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הביטוח הבסיסי של פינוי וכילוי הפגרים, קנט עוקבת באמצעות מערך הפינוי אחר תמותת הבקר אצל המגדלים המבוטחים ובוחנת את זכאותם לפיצוי בגין תמותה עונתית מצטברת בהיקף חריג. בשנה האחרונה השקיעה קנט רבות בשיפורים טכנולוגיים תומכי GPS, וזאת במטרה לייעל ולשפר את המידע והבקרה על איסוף פגרי הבקר מהמגדלים המבוטחים, תוך הגברת השליטה והמידע בזמן אמת. מידע אמין ועדכני נאסף במשרדי החברה בכל רגע נתון ומאפשר זיהוי מהיר של מוקדי תמותה ושליטה טובה והדוקה על הליך הפינוי והכילוי של הבקר המת. ביטוח זה נרכש באמצעות מועצת החלב עבור מגדלי הבקר לחלב, ונרכש באופן עצמאי ע"י שאר מגדלי הבקר ובכלל זה מגדלי הבקר לבשר במפטמות ומגדלי הבקר במרעה.

בנוסף, ועל למנוע מהמגדלים את הנזק הכספי הכרוך באובדן פרות בגלל תמותה, קנט מציעה למגדלים ביטוח מורחב במסגרתו תפצה החברה את המגדל בגין תמותה מהותית בעדרים. הפיצוי שיינתן למגדלים הינו בהתאם לפרמטרים שונים ובכללם גיל הפרה, היקף הנזק ועוד. יצוין כי תכנית הביטוח המורחבת לבקר לחלב ברפתות מעניקה כיסוי ביטוחי למקרה של שחיטה דחופה מוות בהתאם לחוזה הביטוח (לרבות נזקי אש, גניבה והרעלה). בנוסף ניתן למגדלים כיסוי למקרה של אובדן תפוקת החלב בנזקים שהוגדרו מראש, ללא תוספת בדמי הביטוח.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 15,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.