הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נטפים מתרחבת: קיבלה מימון בהיקף של 2 מיליארד שקלים


החברה הודיעה כי חתמה על עסקת מימון בהיקף כולל של 500 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים. מנכ''ל נטפים רן מידן: ''הגיוס ישמש את החברה למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלה בשווקים מתפתחים, כדוגמת הודו, סין, ברזיל ואפריקה, ויאפשר להגדיל בצורה משמעותית את היקף הפעילות העסקית בתחום הפרויקטים הגדולים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-03-2015




צילום: באדיבות חברת נטפים

נטפים, החברה המובילה בעולם בפתרונות להשקיה בטפטוף ובמיקרו-השקייה, הודיעה השבוע כי חתמה על עסקת מימון בהיקף כולל של 500 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים. העסקה מורכבת מהלוואה לזמן ארוך בהיקף של 150 מיליון דולר ו-350 מיליון דולר מסגרת אשראי בנקאי, שתשמש לזמן קצר מתחדש ולערבויות שונות עבור החברה. הסינדיקציה הובלה על ידי בנק הפועלים, כאשר המלווים העיקריים הנוספים הם בנק HSBC, בנק מזרחי טפחות, חברת הביטוח מגדל, בנק איגוד ובנק דיסקונט.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רן מידן, מנכ"ל נטפים, מסר: "הגיוס ישמש את נטפים למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלה בשווקים מתפתחים, כדוגמת הודו, סין, ברזיל ואפריקה, ויאפשר להגדיל בצורה משמעותית את היקף הפעילות העסקית בתחום הפרויקטים הגדולים. לאור מגמת העלייה המתמשכת בביקוש לפתרונות השקיה, ובמיוחד לפתרונות השקיה בטפטוף, אנו מבחינים בפוטנציאל צמיחה גדול של החברה. הגיוס הנוכחי יסייע לנו בהשגת היעדים האסטרטגיים, בפיתוח מוצרים חדשים, בקידום חדשנות טכנולוגית ומעל הכל - יאפשר לנטפים להמשיך להיות המובילה העולמית בתחומה".

לורי הנובר, סמנכ"ל הכספים בנטפים, מסרה כי "הגיוס נועד, בין היתר, להחליף חוב קיים, תוך ניצול המצב בשווקים הפיננסיים לשיפור תנאי המימון והגדלת הגמישות התפעולית של החברה".

עוד לדברי רן מידן, "השוק החקלאי בכלל, ותחום ההשקיה בפרט, מצוי במרכזם של מספר תהליכים גלובליים; דרישה גבוהה יותר למזון הנובעת מגידול באוכלוסייה, משאבי קרקע ומים מוגבלים, והיותו של השוק החקלאי צרכן מרכזי של מים. כל אלה ביחד מגבירים את הדרישה לפתרונות השקיה יעילים ומתקדמים והמגדילים הנצילות החקלאית. מגמות אלו, בנוסף לנכסים נוספים של החברה כגון פריסה גיאוגרפית נרחבת ומוצרים חדשניים ובאיכות גבוהה, מהווים הזדמנות צמיחה משמעותית עבור נטפים, ועסקת המימון תאפשר לנטפים לממש את פוטנציאל הצמיחה שלה".


מנכ''ל נטפים רן מידן,  צילום: דוד גרב

נטפים, שהוקמה בקיבוץ חצרים בשנת 1965, מציינת השנה 50 שנות פעילות תחת הכותרת: "50 שנות עיצוב העתיד". לאחרונה הודיעה החברה כי היא נבחרה להשתתף בפרויקט המיקרו-השקייה הגדול בעולם במדינת קרנאטאקה שבדרום הודו, בשווי 60 מיליון דולר. הפרויקט משתרע על פני 120 אלף דונם של אדמה חקלאית ונועד לסייע ל-6,700 חקלאים בעלי חלקות קטנות מ-22 כפרים, בשיפור כושר הייצור ורמת המחיה שלהם ולחסוך 50% מצריכת המים.

נטפים היא החברה המובילה בעולם בפתרונות להשקיה בטפטוף ובמיקרו-השקייה להשגת חקלאות ברת-קיימא. לחברה 28 חברות-בנות, 16 מפעלי ייצור ולמעלה מ- 4,000 עובדים ברחבי העולם, אשר בעזרתם היא מספקת פתרונות חדשניים ליותר מ-110 מדינות ברחבי העולם. נטפים, שנוסדה ב-1965, סללה את הדרך למהפכת השקיית הטפטוף ויצרה שינוי פרדיגמטי שהוביל להשקיה חקלאית בזרימה איטית (low-flow). כיום מציעה נטפים מגוון רחב של פתרונות השקייה ופתרונות משלימים עדכניים לחקלאות ולגינון. נטפים מציעה מוצרים ושירותים מובילי שוק, החל בטפטפות ושלוחות טפטוף וכלה בממטירים וממטירים זעירים וטכנולוגיית ניהול גידולים (CMT) ומערכות חממה, המאפשרים השקייה כדאית להשגת תוצאות אופטימאליות וברות קיימא.