הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יצא לדרך פרויקט 'תאומות' וטרינרי משותף לאיחוד האירופי ולישראל


הפרויקט שמומן על ידי האיחוד האירופי, יבוצע על ידי משרד החקלאות בשיתוף מומחים מגרמניה והולנד ויתמקד בשיפור יכולות האבחון של מעבדות המכון הוטרינרי, אסדרת החקיקה וייעול המבנה הארגוני. מטרת הפרויקט - שיפור עמידתה של ישראל בדרישות הבינלאומיות הנוגעות לפיקוח על בעלי חיים ובריאות המזון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-03-2015



יער ביריה, צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

פרויקט "תאומות" משותף לאיחוד האירופי ולישראל שמטרתו לחזק את יכולותיו של המכון הווטרינרי ע"ש קמרון של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, החל את פעילותו ביום חמישי האחרון. הפרויקט, שממומן על ידי האיחוד האירופי, ויבוצע על ידי משרד החקלאות הישראלי בשיתוף מומחים מגרמניה והולנד, יתמקד בשיפור יכולות האבחון של מעבדות המכון, אסדרת החקיקה וייעול המבנה הארגוני. מטרת הפרויקט, לשפר את עמידתה של ישראל בדרישות הבינלאומיות הנוגעות לניטור ולפיקוח על מחלות בעלי חיים ובריאות המזון של מוצרים מן החי המיועדים לציבור הרחב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפרויקט ממומן כולו על ידי האיחוד האירופי בסכום כולל של 1,030,000 אירו, ויימשך 18 חודשים. בסיומו צפוי המכון לשפר את ההתמודדות, המעקב והפיקוח על מחלות מדבקות של בעלי חיים ולהופכו למכון ברמה בינלאומית. הפרויקט יסייע למכון הווטרינרי ליישר קו עם האיחוד האירופי בכל הקשור לבטיחות מזון, בהתאם לתקנים שנקבעו על ידי האיחוד האירופי והארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (OIE), ויקדם את המכון הווטרינרי כמרכז מצוינות לאבחון, מחקר וטרינרי והדרכה עבור מדינות האזור ומדינות מתפתחות.

את הפרויקט יובילו מומחים ממכון פרידריך לואפלר (FLI), המכון הפדרלי למחקר בנושא בריאות בעלי החיים בגרמניה, כשאחד מהם יכהן כיועץ ה"תאומות" המקומי במכון הווטרינרי ויעבוד בשיתוף עם עמיתיו הישראליים במכון. מומחים נוספים מגרמניה והולנד ינחו ויתמכו בפרויקט באמצעות סדרה של קבוצות עבודה, סדנאות והשתלמויות.

פגישת התנעת פרויקט ה"תאומות" התקיימה ביום חמישי האחרון במכון הווטרינרי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג-אנדרסן ומובילי הפרויקט מגרמניה וישראל.

פרוייקטי "תאומות" הם חלק ממדיניות האיחוד האירופי ומאפשרים למדינות שכנות, כמו ישראל, לנסח חוקים ותקנות או לארגן מחדש מבנים ארגוניים בהתאם למודלים אירופאיים באמצעות סיועם של מומחים המגיעים ממדינות החברות באיחוד. שמונה פרוייקטים כאלה כבר הושלמו בישראל במגוון תחומים, ובכלל זה שוויון הזדמנויות בעבודה, סטטיסטיקה, תקשורת ותעבורה.