הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושק בטקס חגיגי השדה הסולרי על גג הכנסת


השדה הסולארי שנבנה במסגרת פרויקט 'כנסת ירוקה' ישתרע על שטח של כ-4650 מ''ר וצפוי לחסוך, יחד עם פרויקטים אחרים לייעול אנרגטי, כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת בחשמל ובגז. יו''ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין:''אלו לא רק הפאנלים הסולריים אלא המסר, הרעיון, והדרך החדשה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-03-2015



השדה הסולארי על גגות הכנסת, צילום: צילום: דוברות הכנסת - באמצעות גיא מדור

השדה הסולרי על גג הכנסת הושק אתמול (א') בטקס חגיגי  במרפסת סמוכה לגגות הכנסת. הצבת הפאנלים הסולאריים, גולת הכותרת של פרויקט "כנסת ירוקה", צפויה לחסוך, יחד עם פרויקטים אחרים לייעול אנרגטי, כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת בחשמל ובגז. המערכת היא בין המערכות הגדולות המוצבות על בנין ציבורי בישראל ותהיה הגדולה ביותר מבין הפרלמנטים בעולם.

 "מה שקורה כאן לנגד עינינו הוא באמת מרגש, זו מהפכה אמתית. אלו לא רק הפאנלים הסולריים אלא המסר, הרעיון, והדרך החדשה'' אמר בטקס יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין. ''זו לא רק מהפכת אנרגיה וחיסכון אלא גם נקודת מפנה בכל הקשור במהפכה התודעתית שאנחנו מקדמים בכנסת היוצאת, מזה כשנתיים. הצבת הפאנלים הסולאריים, גולת הכותרת של "כנסת ירוקה", תביא לניצול מיטבי של אנרגיית השמש, שיש לנו כאן ברוך השם בשפע, ותוביל יחד עם יתר מהלכי הייעול שביצענו במסגרת המהלך הכולל, לחסכון אדיר בצריכת החשמל - כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חה''כ אדלשטיין הוסיף כי לחסכון זה יש משמעויות סביבתיות מרחיקות לכת לא רק במובן הכלכלי הישיר, אלא גם בצמצום דרמטי של הפגיעה בסביבה. ''אנחנו מצויים אמנם רק בעיצומו של מהלך ולא חלילה בסיומו, אבל זו ללא ספק נקודת ציון חשובה, שבה אנחנו יכולים להביט בסיפוק על מה שכבר נעשה בהצלחה רבה. אני מודה מאד לכולכם, ומייחל לראות את הכנסת עוד שנים רבות מובילה את המהפכה הירוקה, תוך שהיא מהווה מודל של חזון והשראה לארגונים, לפרלמנטים בעולם, למשרדי ממשלה ולכל אזרח."

מנחה הטקס, אברי גלעד אמר: "זו הזדמנות להתחלה חדשה בכניסה ללב, לדמיון וליצירתיות של כל האזרחים במדינה ובמיוחד לבני הנוער. לכנסת יש גן וגג גדול ועובדים עם לב רחב, כל הנתונים להפיכתה למקום הכי ירוק בישראל. והינה יוצאת מכאן בשורה. הפיכת הכנסת למודל של יצירתיות סביבתית וחיסכון במשאבים הוא רעיון מרומם ומשמח. אני רואה בעתיד הקרוב את האוטובוסים של התיירים מגיעים לכאן ועוברים הדרכה במסלול ירוק, ובחלומי אני רואה קבוצות נרגשות של ילדים שמגיעים לכנסת לראות את המהפכה הירוקה. ניתן לראות איך בית נבחרים יכול לשנות מדינה שלמה. אני מקווה שהירוק מהגג ירד אל חדרי הוועדות ואולם המליאה וישפיע גם על הפעילות הפרלמנטרית."

מנכ"ל ארגון חיים וסביבה, מר נאור ירושלמי: "אמש צוינה ברחבי העולם שעת כדור הארץ, שתי יממות קודם לכן עברנו כולנו לשעון הקיץ שחוסך באנרגיה, והינה אנחנו כאן היום צועדים יחד צעד בדרך לקיימות ובעיקר למה שנשאיר לדורות שאחרינו. הגנת הסביבה איננה מותרות, עלינו לשמור עליה למען עצמנו ולמען הדורות הבאים. הרבה אתגרים נמצאים לפתחה של הממשלה החדשה, והתמודדות עם האתגרים הסביבתיים בישראל היא אחד מהם.  כמה משמח לגלות שפחות משנה לאחר שהכנסת קיבלה את פרס "הגלובוס הירוק" רוב ההבטחות כבר קוימו, זו מנהיגות סביבתית אמתית. אני מקווה שהמנהיגות שהפגנתם כאן בכנסת תסחף אחריה גם אחרים ובראשם את הממשלה החדשה. כולי תקווה שהגג הסולרי ישמש כמגדלור ירוק לכלל הציבור בישראל ולחברי הכנסת החדשים לפעילות סביבתית."

בתם הטקס העניקו יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת מר רונן פלוט, תעודות הוקרה לח"כ הכנסת דב חנין, וחברי הכנסת היוצאת ניצן הורוביץ וזבולון כלפה על פעילותם הסביבתית בכנסת ה-19. כמו כן הוענקו תעודות הוקרה למנכ"ל הכנסת מר רונן פלוט, אשר מוביל את פרויקט כנסת ירוקה, לד"ר שמאול חן – ראש תחום איכות סביבה וכנסת ירוקה, ולמר ניר נקדימון – סגן ראש אגף בינוי ותחזוקה.



פרויקט 'כנסת ירוקה', צילום: דוברות הכנסת