הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טבע עירוני: נחנך פארק הצבאים בלב העיר ירושלים


בפארק הטבע העירוני שנחנך בשבוע שעבר מסתובבים הצבאים באופן חופשי בטבע, ויש בו עוד עשרות מיני בעלי חיים, צמחיה טבעית, בריכות מים, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. החברה להגנת הטבע: ''יחד עם הציבור נמשיך לקדם את נושא הטבע העירוני בערים בכל רחבי הארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-04-2015



פארק הצבאים בלב ירושלים, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

חלומות מתגשמים בעיר: פארק עמק הצבאים בירושלים, הושק חגיגית בטקס שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות מאות רבות של אנשים, ובמעמד רעיית נשיא המדינה הגברת נחמה ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל החברה להגנת הטבע קושה פקמן, ומוזמנים נוספים.

החברה להגנת הטבע בשיתוף קהילת התושבים המקומית, הובילה את הקמת פארק הצבאים בירושלים - פארק טבע עירוני קהילתי, ייחודי, בלב העיר. הפארק החדש מציג תפיסה אורבנית של שטחים פתוחים בלב העיר - מקום בו משתלבת צמחייה טבעית, בעלי-חיים וציפורים אשר מצליחים להתקיים בלב סביבה עירונית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בפארק הטבע העירוני הושקעו 20 מיליון שקלים, והוא משתרע על שטח של 250 דונם. לאורכו ולרוחבו מסתובבים הצבאים באופן חופשי בטבע, ועשרות מיני בעלי-חיים שזהו בית הגידול שלהם - כמו דרבנים, קיפודים, חולדים, כמאתיים מיני ציפורים וחרקים רבים. בפארק ישנה צמחייה טבעית, בריכות מים, מסלולי הליכה ומסלולים לרכיבת אופניים.

במרוצת השנים התדלדלה אוכלוסיית הצבאים בעמק וכעת החברה להגנת הטבע מתאמצת להגדיל אותה בשתי דרכים עיקריות: הקמת גדרות שימנעו כניסת תנים והכנסת צבאים נוספים לפארק בכדי להאיץ את ריבויים.

לפתיחת הפארק קדם מאבק ארוך מאוד. בראשית הדרך החברה להגנת הטבע הובילה אותו יחד עם התושבים המקומיים ובתמיכת קרן ברכה. מאז אושרה התכנית להפיכת המקום לאתר טבע עירוני, לקחה עירית ירושלים את המושכות וההובלה יחד עם קרן ירושלים - עימה החברה פועלת ומסייעת בפן המקצועי של ניהול העדר ושטח הליבה הטבעית של הפארק.

''אנו מברכים את העירייה על המחוייבות המרשימה שלקחה על עצמה להוביל את הנושא ואת תושבי העיר בכלל והשכונות הסמוכות בפרט על יום חגם. יחד עם הציבור נמשיך לקדם את נושא הטבע העירוני בערים בכל רחבי הארץ.'' אמרו בחברה להגנת הטבע.