הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קיבוץ מרחביה קולט משפחות חדשות


הסתיים שלב התכנון להקמת שכונה חדשה וצעירה המציעה לזוגות צעירים ובנים חוזרים לבנות את ביתם בקהילה חמה, ערכית, פעילה וצומחת. התושבים החדשים יהיו חברי קיבוץ לכל עניין ודבר. כנס מתעניינים יתקיים בקיבוץ בחודש מאי הקרוב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-04-2015



קיבוץ מרחביה, שנות האלפיים, צילום: באדיבות הקיבוץ

לאור הביקוש הרב של בנים חוזרים וזוגות צעירים להתגורר בקיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל, סיים הקיבוץ לאחרונה את התכנון להקמת שכונה חדשה וצעירה ומציע לתושבים חדשים לבנות את ביתם בקהילה חמה, ערכית, פעילה וצומחת.  ב-14 במאי 2015 יקיים הקיבוץ כנס מתעניינים.

על פי התכנית, יבנו בשכונה החדשה 49 יחידות דיור דו משפחתיות. כל אחת בשטח של 330 מ"ר. בשלב א' יוקמו 22 יחידות דו משפחתיות, בשני דגמים לבחירה. שטח בנוי של דגם אחד 160 מ"ר בשתי קומות, בעלות של כ- 1,650,000 שקלים. דגם מוצע נוסף על שטח בנוי של 120 מ"ר בקומה אחת, בעלות של כ- 1,450,000 שקלים. כל היחידות הינן בעלות צביון כפרי, גגות רעפים, שטח גינה רחב ומערכת חינוך במרחק הליכה קצר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היתרון בהקמת בית במרחביה, הינו בקבלת התושבים החדשים במעמד של חברים עם כל היתרונות של הקיבוץ וללא חובת עבודה במקום. הקיבוץ קולט בנים ובנות חוזרים ומשפחות צעירות המעוניינות להשתלב בחיי הקיבוץ, באווירה ייחודית, איכות חיים, חינוך איכותי, תרבות וחיי קהילה ויאפשר למשפחות הנקלטות, להשתלב בתחומי הקיבוץ כחברים לכל דבר וליהנות מיתרונות הקהילה, השותפות הכלכלית והחברתית ומהחיים המיוחדים המשקפים ומייחדים את הישראליות.

קיבוץ מרחביה שוכן בעמק יזרעאל צמוד לעיר עפולה. כבר היום מורגש באזור הפיתוח המואץ, הודות עבודות סלילת נתיב רכבת העמק המבוצעות על ידי משרד התחבורה והזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל. רכבת העמק תיסע בין חיפה לבית שאן, תחצה את העיר עפולה דרך מנהרות תת קרקעיות ועתידה לשנות את פני האזור כולו ולהביא להתעוררות תעסוקתית ותיירותית של האזור. זוגות צעירים ומשפחות, יעדיפו להתגורר באזורים הרחוקים ממרכז הארץ, הודות לזמני הנסיעה שיתקצרו באופן משמעותי וישפרו את איכות החיים.


משפחות בקיבוץ מרחביה, צילום: באדיבות הקיבוץ

ההתיישבות במרחביה החלה בשנת 1911 כ"קואופרציה במרחביה" על פי משנתו של פרופ' פרנץ אופנהיימר, יהודי רפורמי, שלמד רפואה בגרמניה ועסק בנושאים חברתיים וסוציו-אקונומיים. בפגישה עם תיאודור הרצל, הציג בפניו את החזון להתיישבות קואופרטיבית, בשילוב יוזמה פרטית לעבודה שיתופית, על קרקע בבעלות הלאום. מרחביה היתה הקואופרציה הראשונה שהוקמה בארץ ישראל על אדמות בשטח של 3,500 דונם בעמק יזרעאל, שנרכשו על ידי יהושע חנקין. הקואופרציה החזיקה מעמד רק עד שנת 1918. בשנת 1924 עלו תושבים שוב על הקרקע, ויסדו את מושב העובדים מרחביה. בשנת 1929 הוקם קיבוץ מרחביה. השנים הראשונות במרחביה היו שנים של עבודות חוץ, שיקום ענפי המשק וגיבוש חברתי. המשק החקלאי התבסס בתחילה על גידולי פלחה עם מעט מים, תוך הכנסת מיכון חקלאי וזנים חדשים. הוקמו ענפי הרפת, הלול והצאן.


תינוקת ראשונה בקואופרציה מרחביה 1914, צילום: באדיבות ארכיון הקיבוץ

מקורות ההכנסה של הקיבוץ היום, נובעים מחקלאות גידולי שדה (כ- 16,0000 דונם בשותפות עם קיבוץ יזרעאל וקיבוץ כפר החורש), רפת העמק, הרפת הגדולה בארץ בשותפות עם קיבוץ יפעת וקיבוץ מגיד, פרדסים, מטעים, נכסים שונים ומפעל 'פלסים'שנבנה על ידי הקיבוץ בשנות ה-60. הפעילות הקהילתית מאורגנות ע''י הוועד המקומי ואגודת מתיישבי קיבוץ מרחביה וכוללת: חינוך הגיל הרך, חינוך בלתי פורמלי- תנועת נוער "השומר הצעיר" שבמסגרתו פעילויות שונות וטיולים, תרבות, חגים, טיולים, ארכיון, ספריה, שירותים כגון: בריכה, משחקיה, חשמליה, נגריה, מוסך ועוד. בקיבוץ מרחביה בית ספר יסודי "אופקים".

בקיבוץ פועלים שירותים מגוונים לרווחת התושבים. פרטים נוספים באתר הקיבוץ.

בתאריך 14 במאי 2015, בין השעות 18:00-21:00, יתקיים כנס מתעניינים בקיבוץ, בו יוצגו הדמיות של המבנים הדו-משפחתיים ויינתן מידע רחב על תהליך הקליטה לקיבוץ.
למידע ופרטים ניתן להתקשר לטלפון: 04-6598707, בין השעות 8:00-15:00