הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת העופות: משרד החקלאות עצר ייבוא ביצים מטורקיה


לאור התפרצות מחלת שפעת העופות במדינות שכנות, עצר אמש משרד החקלאות ייבוא של ביצים מטורקיה. במקביל, מארח השבוע המשרד את מקביליו ברשות הפלשתינאית להשתלמות בנושא ניתוח סיכונים בשפעת העופות, בהדרכת אנשי מקצוע מארה''ב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-05-2015



לול שהתגלתה בו שפעת העופות, צילום ארכיון: נפתלי דדון - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בשל התפרצות מחלת שפעת העופות במדינות שכנות לישראל, ובמטרה לשמור על בריאות הציבור, משרד החקלאות ופיתוח הכפר עצר אמש (ג') ייבוא ביצי מאכל וביצי רבייה מטורקיה, לאחר שאותרה המחלה במדינה. יצוין כי על פי ארגון הבריאות העולמי, לא קיים סיכון לבריאות הציבור מאכילת ביצים לאחר שעברו טיפול בחום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במקביל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מהדק את שיתוף הפעולה עם הרשות הפלשתינאית - נציגי המשרד מארחים השבוע את מקביליהם ברשות הפלשתינאית להשתלמות בנושא ניתוח סיכונים ודרכי מניעה למחלות, כולל שפעת העופות. ההשתלמות הינה על רקע מקרי השפעת שהתגלו השנה בישראל ובתחומי הרשות הפלשתינאית, ולאור העובדה כי "מחלות לא מכירות גבולות".

מהצד הישראלי משתתפים רופאים וטרינריים ממשלתיים, אנשי מועצת הלול ופרטיים, ומהצד הפלשתיני משתתפים נציגי השירותים הווטרינרים ברצועת עזה. הקורס המתקיים במשרד החקלאות בבית דגן, מועבר על ידי מומחים בתחום ממשרד החקלאות של ארצות-הברית ומטרתו מניעה, אבחון ושליטה במחלות.

ד"ר שמעון פרק, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "משרד החקלאות ופיתוח הכפר הישראלי בשיתוף המועצה לענף הלול הזמינו את מקביליו הפלשתינאים להשתלמות מתוך רצון ליצור מטריה אזורית לשיתוף פעולה למניעת התפשטות המחלה. ישראל מעבירה לרשות הפלשתינאית ערכות בדיקה לגילוי המחלה, מאפשרת אבחון דגימות מהרשות הפלשתינאית במעבדות המכון הווטרינרי בבית דגן, כל זאת במטרה לאבחן מוקדם ככל הניתן התפרצויות עתידיות בתחומי הרשות".