הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''שומרים על העצים'': ארבעים מיזמים הוקמו במסגרת הפרויקט החדש


מאז הושק לראשונה לפני שנה, הוקמו ברחבי הארץ כבר עשרות מיזמים שונים במסגרת פרויקט 'שומרים על העצים', בין השאר בצה''ל ובמשרד החינוך. הפרויקט נועד להגביר את המודעות והידע בקרב הציבור הישראלי, מבוגרים וילדים, לתרומתם הגדולה של העצים לאדם ולסביבה, ולעודד את שימורם וטיפוחם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-05-2015



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

כל אדם במדינת ישראל, צעיר כבוגר, יודע שפרחי הבר מוגנים ולא יעלה בדעתו לפגוע בהם, כך גם העצים - מוגנים וחשובים ביותר לקיום האדם והסביבה. מאז הושק לראשונה לפני שנה,  הוקמו ברחבי הארץ כבר ארבעים מיזמים שונים במסגרת פרויקט 'שומרים על העצים'. הפרויקט ביוזמת אגף יער ואילנות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, נועד  להגביר את המודעות והידע בקרב הציבור הישראלי, מבוגרים וילדים, לתרומתם הגדולה לאדם ולסביבה, ולעודד את ההגנה על העצים, שימורם וטיפוחם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היום, שנה לאחר השקתו, נערך בקריה החקלאית בבית דגן הכנס הראשון של המיזם ובו הוצגו המיזמים הפעילים בארץ שהוקמו בעקבות "שומרים על העצים", ע''י עשרות גופים שונים  ששמו להם למטרה לחשוף את הציבור הישראלי לחשיבות העצים ולתרומתם לאדם, דרך פעילויות חינוכיות עם ילדים ומבוגרים.

מתוך המיזמים שהוצגו בכנס, מיזם 'שומרים על עצים בצה"ל', שיישמה מערכת הביטחון בתוך הצבא, לטובת הגדלת המודעות בקרב החיילים לחשיבות העצים בבסיסי צה"ל ולשיפור ההתייחסות לעצים בבסיסים. במסגרת המיזם מועברות הרצאות לחיילי משרד הביטחון, ניתנים להם כלים לביצוע גנים אקולוגים ולטיפול בעצים. מיזם נוסף הוא מיזם טיפולי-חינוכי עם תלמידי כיתת חינוך מיוחד הלומדים בבתי ספר רגילים ומתאפיינים בקשיים בקשר ובתקשורת. הילדים מטופלים ומטפלים בעצמם בעצים ובכך הם חווים תחושת מסוגלות עצומה והצלחה.



ישראל גלון, פקיד היערות ומנהל אגף פרחים והנדסת הצומח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הכנס מיועד לכל מי שחינוך לאהבה ולשמירה על העצים חשוב לו ולכל מי שמאמין שבאמצעות החינוך נוכל להשיג את מטרותינו".

בכנס היום הוצגו בפני הציבור רעיונותיו ודרכי יישומו הנוכחיים והעתידיים של המיזם 'שומרים על העצים' בכדי להעניק דרכים וכלים חדשים שיאפשרו להם את אימוצו במערכות שלהם. במסגרת הכנס חולקו תעודות למיזמים הפעילים ופרסים למיזמים מצטיינים.