הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


צעדת מחאה נגד 'המשלוחים החיים' הארוכים בעולם


ארגוני בעלי החיים יערכו מחר הפגנה מול משרד החקלאות במחאה על משלוחי העגלים מאוסטרליה ומאירופה. בארגונים קוראים לרשויות בישראל ובאוסטרליה לאסור על המשלוחים: ''זה אכזרי וחסר הצדקה להוביל בעלי-חיים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם בבטן אוניה צפופה, רק כדי לשחוט אותם בארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-05-2015



הובלת עגלים אוסטרליים דרך הים,  צילום: עמותת אנונימוס

המחאה נגד יבוא עגלים וטלאים חיים מאוסטרליה ומאירופה תופסת תאוצה: ביום חמישי יערכו פעילים לזכויות בעלי-חיים מיצג מחאה מול משרד החקלאות בבית-דגן, ויקראו לשר החקלאות לאסור על "המשלוחים החיים" מחו''ל. לאחר מכן יצעדו המפגינים כ-12 ק''מ לתל-אביב. ביום ששי תיערך הפגנה מול שגרירות אוסטרליה בתל אביב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רק לפני ימים נפלטה גופה של עגל צעיר לחוף בקיסריה, העגל השלישי שגופתו נסחפה לחופי ישראל בחודשים האחרונים, וככל הנראה הושלך מספינה שהובילה עגלים מאירופה לפיטום ושחיטה בישראל. ישראל מייבאת מדי שנה למעלה מ-200 אלף עגלים וטלאים מאוסטרליה ומאירופה, ולעתים כאשר בעלי-חיים חולים או מתים במהלך המסע הם מושלכים לים. על פי עמותת אנונימוס, באפריל מתו 31 בעלי-חיים במשלוח אחד מרומניה לישראל.  ישראל היא היעד הרחוק ביותר של ספינות המשלוחים החיים מאוסטרליה, ולפיכך המסע אליה הוא הממושך והקשה ביותר - עד שלושה שבועות באוניה מיטלטלת בלב ים.

באירועי המחאה משתתפים פעילים מעמותות "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" ו"תנו לחיות לחיות" ומהקבוצה האקטיביסטית "ישראל נגד משלוחים חיים". בארגונים קוראים לרשויות בישראל ובאוסטרליה לאסור על המשלוחים החיים ואומרים: "זה אכזרי וחסר הצדקה להוביל בעלי-חיים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם בבטן אוניה צפופה, רק כדי לשחוט אותם בארץ. רבים נפצעים, חולים ומתים בדרך. פעם אחר פעם תיעדנו כיצד מכים את בעלי החיים התשושים כשהאוניות עוגנות בישראל, ומחשמלים אותם בשוקרים כשמעמיסים אותם על המשאיות, תחת עיניהן של הרשויות. ההעמסה נמשכת שעות על גבי שעות, בשרב האופייני לקיץ הישראלי. אין פלא שיותר ויותר ישראלים בוחרים שלא לקחת חלק בהתעללות, ומחרימים את תעשיית הבשר".

גם באוסטרליה גוברים הקולות הקוראים לאיסור על "המשלוחים החיים", ובשבת התקיימה הפגנה מול הפרלמנט בעיר אדלייד בדרום אוסטרליה בהשתתפות תמי פרנקס, חברת פרלמנט ממפלגת הירוקים.