הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בקרוב: פטור מאגרת רשיון לאחזקת כלבים לעמותות ולמשפחות אומנה


ארגונים למען בעלי חיים פועלים ללא לאות למען בעלי חיים, הצלתם וריווחתם, ולכן החליט משרד החקלאות להקל עליהם ולדאוג כי משאביהם הכספיים יושקעו בבעלי החיים. בימים אלה מקדם המשרד נוהל שיעניק פטור מאגרת רישיון לאחזקת כלבים לעמותות למען בעלי חיים ולמשפחות אומנה לכלבים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-07-2015



צילום באדיבות עמותת 'תנו לחיות לחיות'

במסגרת מהלך לסיוע לעמותות למען בעלי חיים, מקדם בימים אלה משרד החקלאות ופיתוח הכפר נוהל שיעניק פטור מאגרת רישיון לאחזקת כלבים לעמותות למען בעלי חיים ולמשפחות אומנה לכלבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מהלך זה נעשה מתוך ההכרה כי ארגונים למען בעלי חיים פועלים יום ולילה ללא לאות למען בעלי חיים, הצלתם וריווחתם, ולכן החליט משרד החקלאות להקל עליהם ולדאוג כי משאביהם הכספיים יושקעו בבעלי החיים. החזקה של כמות גדולה של כלבים בו-זמנית מהווה מעמסה בתחשיב ההוצאות על רישיון, העומד כיום על 372.50 ₪ לכלב לא מעוקר / מסורס ו- 53.5 ₪ לכלב מעוקר / מסורס.

על פי הנוהל המגובש בימים אלה בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ניתן יהיה לתת פטור רק לארגון למען בעלי חיים שהוא עמותה רשומה כדין, בעלת אישור ניהול תקין. בנוסף, לעמותה שמטרותיה הינן קידום רווחת בעלי חיים וטיפול בהם, והיא אינה עוסקת בריבוי בעלי חיים.

כדי לזכות בפטור, שיינתן עד לאימוץ הכלב, יש לדאוג כי כל הכלבים שגילם מעל 3 חודשים, המוחזקים על ידי העמותה, מסומנים בשבב, מחוסנים כנגד כלבת ומדווחים למרכז הארצי לרישום כלבים במשרד החקלאות, לפי חוק. כלבים מעל 6 חודשים חייבים גם להיות מעוקרים או מסורסים, למעט כלבים שמצבם הרפואי אינו מאפשר זאת.

הפטור יינתן עבור הכלבים המוחזקים בכלביית העמותה וגם עבור כלבים המוחזקים בבעלותה ואחריותה במשפחות אומנה.

הבקשה לפטור תוגש לממונה לפי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ולרופא הווטרינר הרשותי הרלוונטי. ההחלטה של המשרד תתקבל לאחר התייעצות עם הרופא הווטרינר הרשותי.