הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתפסו כ-8,000 ביצים מוברחות בזכות ערנותם של אזרחים


למשרד החקלאות הגיעו אתמול במקביל פניות מאזרחים בבית שמש, מודיעין וירושלים אשר הבחינו באנשים הפורחים מכלי רכב תבניות ביצים אל חדרי מדרגות בעיר. על הביצים זוהו חותמות מזוייפות. משרד החקלאות: ''פרסום פעילות מפקחי המשרד באמצעי התקשורת, מביא למודעות וערנות בקרב הציבור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-07-2015



צילום משרד המדע הטכנולוגיה והחלל

ערנותם של אזרחים בבית שמש, מודיעין וירושלים, הביאה אתמול (א') לתפיסתן של כ-8,000 ביצים מוברחות אשר הובלו ללא קירור ונשאו חותמות מזויפות. המקרה הראשון ארע בבית שמש, כאשר תושבת העיר הבחינה באדם הפורק מרכבו הפרטי תבניות ביצים ומכניס אותן לחדר מדרגות בבניין משותף בעיר. האישה הזעיקה את מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות שמצאו  במקום כ- 1,000 ביצים. ניכר היה כי החשוד התכוון למכור אותן "מדלת לדלת" ברחבי העיר. בבחינה מקרוב של הביצים נראו עליהן חותמות מזויפות של מכון מיון לא קיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממש באותו זמן, שתי עדויות נוספות הגיעו למוקד משרד החקלאות על אותה שיטת פעולה גם בערים מודיעין וירושלים. בשתיהן שני אנשים פרקו מרכב פרטי תבניות ביצים לתוך בנייני מגורים. סך הכל, נתפסו במהלך יממה אחת 7,590 ביצים באותה שיטה.

כנגד החשודים נפתחה חקירה, והביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר.

רואי קליגר, מנהל יחידת האכיפה והחקירות המרכזית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "פרסום פעילות מפקחי המשרד באמצעי התקשורת, מביא למודעות וערנות בקרב הציבור. האירועים המדוברים הינם תולדה של ערנותם של תושבים, אשר זיהו במהלך יום חם טיפוסי לחודש יולי, בטמפרטורה של מעל 30 מעלות, אדם פורק תבניות ביצים מרכב פרטי, המוביל ביצים ללא קירור. בעקבות זאת, הזעיקו האזרחים הערניים את מפקחי המשרד למקום, אשר גילו את הביצים המוברחות".

משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.