הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת עופות בעזה; בעלי לולים ליד הגבול הונחו לנקוט משנה זהירות


לאור התפרצות מחלת שפעת העופות ברצועת עזה, מזהיר משרד החקלאות את בעלי הלולים בסמוך לגבול לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות. ישובי עוטף עזה נמצאים במרחק של פחות מ-10 ק''מ ממוקד המחלה ברצועה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-07-2015


טיפול בלולים נגועים בשפעת העופות, צילום ארכיון: משרד החקלאות ופיתוח הכפר
טיפול בלולים נגועים בשפעת העופות, צילום ארכיון: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

לאור התפרצות נוספת של מחלת שפעת העופות ברצועת עזה, הנחה משרד החקלאות ופיתוח הכפר את בעלי הלולים בסמוך לגבול לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות. ישובי עוטף עזה נמצאים במרחק של פחות מ- 10 ק"מ ממוקד המחלה ברצועה. על פי הדיווחים מרשות הפלשתינאית, מדובר במספר משקים הכוללים כ- 45,000 מטילות ובעופות חצר נוספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאז התפרצות המחלה השנה בחודש ינואר ברשות הפלשתינאית, הידק משרד החקלאות ופיתוח הכפר את שיתוף הפעולה עם הרשות, ונפגש תדיר עם מקביליו בנושא. הדרכה נוספת התקיימה אמש במטה משרד החקלאות בבית דגן. שיתוף הפעולה נועד להבטיח עדכון הדדי ולשתף פעולה במיגור המחלה בשני הצדדים, לאור העובדה כי "מחלות לא מכירות גבולות".

במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, העבירה ישראל לרשות הפלשתינאית ערכות בדיקה לגילוי המחלה, ציוד מיגון וטיפול. בנוסף, מאפשרת ישראל אבחון דגימות מהרשות במעבדות המכון הווטרינרי בבית דגן, כל זאת במטרה לאבחן מוקדם ככל הניתן התפרצויות עתידיות בתחומה.

ד"ר שמעון פרק, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הודות לשיתוף הפעולה בין הצדדים, אנו מקבלים דיווחים ממקבילנו ברשות הפלשתינאית על התפרצויות חדשות של המחלה בתחומה. דיווחים אלה מאפשרים לנו להתכונן טוב יותר, ולנסות למנוע ככל שניתן את זליגתה לתחומי ישראל".