הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר שנת השמיטה: השר אריאל בשתילה ראשונה לשנת תשע''ו


השר אריאל פתח את השנה החדשה בשתילת כרוב בשטחים החקלאיים של עמותת 'הטוב והמיטיב' ברחובות, שמייסדה הוא עורך הדין סנדי קולב. העמותה תורמת את כל התוצרת החקלאית במהלך השנה לכ-100 עמותות מזון שונות בארץ. שר החקלאות: ''נפעל כדי שבשמיטה הבאה החקלאים יוכלו לשמור אותה כהלכתה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-09-2015



מימין: סנדי קולב, השר אורי אריאל וג'וזף גיטלר, צילום: באדיבות משרד החקלאות

עם סיום שנת השמיטה פתח שר החקלאות ופיתוח אורי אריאל את שנת תשע"ו בשתילת זרעים ראשונים לשנה החדשה. השר אריאל הגיע הבוקר (ד') לשדה חקלאי ברחובות השייך לעמותת "הטוב והמטיב" בראשות עו"ד סנדי קולב.

לעמותה כ-1000 דונם של שטחים חקלאיים באזור רחובות, מזכרת בתיה והסביבה. התוצרת מ- 500 דונם גידולי ירקות ו-500 דונם מטעים נתרמת במהלך השנה לכ-100 עמותות מזון שונות ברחבי הארץ כאשר הכל ממומן מכיסו הפרטי של עו"ד קולב. כמו כן העמותה מעסיקה כ-60 עובדים, רובם בני העדה האתיופית בני 55-65 וחלקם נמנים על אוכלוסיות מיוחדות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

באירוע נכח גם ג'וזף גיטלר מייסד עמותת "לקט ישראל" אשר הוכרה ע"י רשת בנקי המזון הגלובלית ( GFN) כבנק המזון הלאומי של ישראל ואשר מסייעת במהלך השנה לעמותת "הטוב והמטיב" ביותר מ-30,000 מתנדבים המגיעים לקטוף את התוצרת החקלאית.

השר אריאל סיכם את הביקור בהתרגשות ואמר: "אשרינו שזכינו לשתול עם תחילת השנה החדשה. בעז"ה נקים מועצה חדשה לענייני שמיטה ביחד עם הרבנות הראשית לקראת שנת השמיטה הבאה ונפעל בשש השנים הקרובות לקרב את עם ישראל לשמיטה וכמובן את החקלאים שיוכלו לשמור בעוד שש שנים כהלכתה".

עו"ד סנדי קולב מייסד ויו"ר "הטוב והמטיב" הוסיף ואמר: "מאוד מתרגש מההזדמנות להתחיל חריש ועבודה חקלאית לאחר שנת השמיטה וגאה בצוות החקלאי שעושה את העבודה"

ג'וזף גיטלר, מייסד ויו"ר ארגון 'לקט ישראל' ציין בטקס כי הוא מברך על שיתוף הפעולה ההדוק לאורך השנים עם עמותת "הטוב והמיטיב". "לקט ישראל הגדיל במשך השנים באופן משמעותי את מספר המתנדבים הקוטפים את הפירות והירקות, שבשדות העמותה ואנו צופים כי השנה נקטוף כ 30,000 טון של תוצרת חקלאית שתיתרם לאוכלוסיות נתמכות בישראל". כ 250 איש מתנדבים מדי יום לעבודה בשדות העמותה, כאשר מדובר בקבוצות של חיילים, קבוצות הייטק, מתנדבים מחו"ל ועוד"