הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד הכלכלה יכניס שחקנים חדשים לשוק ייבוא הגבינות הקשות


משרד הכלכלה מפרסם הליך תחרותי חדש ומשופר לחלוקת מכסות פטורות ממכס ליבוא גבינות קשות שיאפשר המשך גוון היבוא והורדת המחירים. שר הכלכלה, אריה דרעי: ''השוק נפתח לתחרות ואני קורא ליבואנים וליצרנים המקומיים להתחרות על המכסה ולהביא להורדת המחירים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-09-2015



   צילום: מתן קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה
    

משרד הכלכלה מפרסם בימים אלו הליך תחרותי לחלוקת מכסה פטורה ממכס ליבוא של גבינות קשות לישראל, אשר ההליך יושם לראשונה בתחילת השנה ובמסגרתו חולקו הקצאות לחמישה זוכים בשוק הגבינות.
    
מטרת עדכון זה, על פי הודעת משרד הכלכלה, היא להגביר את התחרות ע"י מתן אפשרות לשחקנים נוספים להשתתף ולהתחרות בהליך, בהם גם יבואנים ויצרנים מקומיים קטנים ובינוניים. הזוכים ייקבעו ע"פ המחיר המקסימלי לצרכן, לו יתחייבו במסגרת הצעתם – ההצעות המתחייבות למחיר הנמוך ביותר תדורגנה ראשונות.
    
 » רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
    
בהליך החדש לשנת 2016 היקף המכסה של הגבינות המיועדות לחלוקה גדל ל-5,400 טון, המספר המקסימלי של הזוכים בהליך התחרותי הורחב, היקפי ההקצאות העומדות לחלוקה גוונו, כך שלצד חלוקה של הקצאות גדולות בהיקפים של 600, 800, 1000 ו-1200 טון, הוקצו גם מכסות קטנות יותר בהיקפים של 400, 300 ו-200 טון.
    
שר הכלכלה, אריה דרעי: "צעד זה נעשה במסגרת יישום החלטת ממשלה להגברת התחרות בשוק המקומי בגבינות קשות ובכך להביא להפחתת מחירים. זהו צעד נוסף מתוך שורת צעדים שבהם אנו נוקטים, המיועדים להגברת התחרות והפחתת מחירים של מוצרי מזון בסיסיים בשוק המקומי."
    
עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה: ''מדובר במהלך משמעותי בעל השפעה ניכרת על התחרות והמחירים בתחום זה. לשוק הישראלי נכנסו מותגים חדשים, הנמכרים לצרכנים במחירים נוחים הזולים מן המחיר המפוקח, כאשר הן נרכשות במעדניות, וחלקם אף משווק באריזות של גבינה פרוסה על גבי המדפים". אנו מעריכים כי לאור הצלחתו של ההליך התחרותי בשנה האחרונה, \הביקוש להקצאות העומדות לחלוקה לקראת שנת 2016, יהיה גדול אף יותר".
    
משרד הכלכלה יקיים ביום ה', 8.10.15 כנס מציעים לגורמים המעוניינים לבחון אפשרות להגשת הצעות במסגרת ההליך התחרותי. הכנס ייערך במשרד הכלכלה בירושלים ומותנה ברישום מוקדם במינהל תעשיות. ניתן לעיין בפרטי ההליך התחרותי באתר משרד הכלכלה.