הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המינהלה להסדרים במגזר החקלאי תסיים תפקידה במרץ הקרוב


כך הודיע היום מנכ''ל משרד החקלאות שלמה בן-אליהו. ההודעה באה על רקע סיום הטיפול ברוב המכריע של חובות המושבים החקלאיים. משרד החקלאות קורא לחייבים שטרם פנו למינהלה להסדרת חובם, לעשות זאת בהקדם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-10-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שלמה בן-אליהו, הודיע למינהלה להסדרים במגזר החקלאי על סיום תפקידה בסוף חודש מרץ 2016. ההודעה באה על רקע סיום הטיפול ברוב מכריע של חובות המושבים החקלאיים. פרק הזמן לסגירת המינהלה ניתן לטובת ליווי ההסדרים עד לסיום פרעון כל החובות שהוסדרו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאור הפסקת עבודה המינהלה, קורא המשרד לחייבים שטרם פנו למינהלה להסדרת חובם, לעשות כן בהקדם.

המינהלה להסדרים במגזר החקלאי הוקמה והחלה לפעול בשנת 1993 כחלק מהחלטת ממשלה ("חוק גל"), על מנת להסדיר את חובות המושבים החקלאיים. מאז הקמתה השלימה המינהלה את הטיפול ב- 100% מכלל האגודות (מושבים, מושבים שיתופיים וקיבוצים) שהיו בטיפולה. חוב האגודות שהוסדר עומד על 22.7 מיליארד ₪, סכום המהווה, כאמור, 100% מהחוב הכולל של כלל האגודות שבטיפול. בנוסף, הוסדרו 99.9% מכלל התיקים הפרטניים של חברי המושבים והחקלאים הפרטיים. חוב אוכלוסיית הפרט שהוסדר עומד על 13.9 מיליארד ₪.

המינהלה גבתה עד היום בעבור הנושים סכום של 2.01 מיליארד ₪. בנוסף, המינהלה שחררה עד היום 18,485 מגרשים בהרחבה. יצוין כי מפעל ההרחבה במושבים לא יכול היה לצאת לפועל, ללא הסדרת החובות, בשל השעבודים שנרשמו וצווי העיקול והמניעה שהוטלו על ידי הנושים.93.1% מתוך האגודות סיימו לפרוע את חובן (445 מתוך 478), ו- 93.7% מיחידות המשק סיימו לפרוע את חובן (27,306 יחידות משק).