הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהערבה: חציל ללא גרעינים


הזן החדש של החצילים ללא גרעינים משווק על-ידי חקלאי אגודת 'יופי של ירקות' בעין יהב שבערבה. החציל גדל בהפריה טבעית וחיי המדף שלו ארוכים במיוחד ומגיעים לשבועיים – כך ניתן לשמור אותו במקרר לאורך זמן ולהשתמש בו ללא חשש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-11-2015



חציל ללא גרעינים, צילום: אגודת יופי של ירקות - עין יהב

אחד האתגרים המתסכלים של אוהבי החצילים הוא סילוק הגרעינים מהירק, כיוון שטעמם גורם למרירות. יחד עם הגרעינים הולך לרוב לאיבוד גם חלק מבשר החציל העסיסי. זן החצילים החדש שמשווק על ידי חקלאי הערבה פותר את הבעיה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חקלאי עין יהב בערבה החלו בשיווק זן חדש של חצילים ללא גרעינים, שישים קץ ל'חפירות' בתוך הירק. הזן החדש מצטיין במראה חיצוני מושך, מבנה נאה וצבע שחור מבריק. הוא כבד יחסית ומשקלו 400 גרם בממוצע לירק, מאחר והוא מלא וגדוש ללא חלל פנימי, כפי שיש בחצילים רבים אחרים.

החציל החדש של עין יהב גדל בהפריה טבעית. חיי המדף שלו ארוכים במיוחד ומגיעים לשבועיים – כך ניתן לשמור אותו במקרר לאורך זמן ולהשתמש בו ללא חשש.

לדברי רמי שדה מעין יהב: "חקלאים שרוצים לשרוד בעידן שלנו תמיד מחפשים אחר חידושים בתחום, כמו זנים בלעדיים שזוכים לביקוש של הצרכנים. המעבר לזן החצילים החדש מגדיל את נפח השוק של כל התחום, כי גם אנשים שנרתעו מחציל בגלל בעיות מרירות לומדים להכיר את הזן שאינו מריר ולהשתמש בו. מרבית החצילים מיועדים לשוק הישראלי. חלק מהגידולים יוצאו לרוסיה וזכו להצלחה".

בישראל נעשו ניסיונות לשווק חצילים נטולי גרעינים מזנים אחרים, אולם הם היו קטנים ורזים ולכן לא זכו לפופולריות רבה.

החציל ישווק תחת המותג של עין יהב עם סימון "ללא גרעינים" ברשתות השיווק וחנויות הירקות.