הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נופר - זן עגבניות חדש מבית זרעים גדרה


זרעים גדרה-סינג'נטה השיקו זן חדש של עגבניות בשם 'נופר' בכנס של החברה שהתקיים בחודש שעבר. מדובר בזן עגבניות אשכול, פרי פיתוח משותף עם הפקולטה לחקלאות, שכולל מספר יתרונות בולטים - מוצקות פרי גבוהה, השתמרות על הצמח, חיי מדף ארוכים לאחר קטיף, פחת נמוך, יבול ונראות טובה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2015



עגבניית נופר, צילום: באדיבות זרעים גדרה-סינג'נטה

כ- 150 מגדלים ואנשי מקצוע השתתפו בכנס עגבניות שערכה זרעים גדרה-סינג'נטה באשקלון בשבוע שעבר. לצד המגדלים, נכחו גורמי מפתח בענף בהם נציגי משרד החקלאות, מדריכים, מטפחים, נציגים מהמו"פ האזורי ונציגי משתלות.

הכנס שכותרתו "מחויבים לכל זרע", היווה יום עיון של החברה אשר במסגרתו הציגה את התהליכים שעוברים הזרעים בטרם הגעתם לשוק, ובהם תהליך הייצור הקפדני של סינג'נטה שעומד בתקן מחמיר של GSPP (Good Seed and Plant Practices), שכרוך בהקפדה מיוחדת על רמת סניטציה בסביבת החממה ובתוכה ושמירה על בריאות הזרעים. כמו כן, הוסבר על סוגי המעבדות שפועלות בחברה לבחינת איכות וטיב הזנים ועל התקנים הבינלאומיים בהם הן עומדות, שבמרבית המקרים מחמירים יותר מהתקנים המקובלים במעבדות המקצועיות והמובילות בארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהמשך לתהליכים אלו, הציג יורם כחלון מומחה להגנת הצומח בחברה דרכי מניעה והתמודדות עם מחלות ופגעים התוקפים צמחי העגבניות. בין המוצרים שצויינו הוצגו מוצרים מובילים של חברת סינג'נטה דוגמת "סוויץ'" – תכשיר ייחודי להדברת מחלת הבוטריטיס, אשר משמש כיום חוד החנית בהתמודדות המגדל עם מחלה זו התוקפת את כל איברי הצמח, ו- "פוליו גולד"- תערובת ייחודית המכילה את התכשיר הידוע מפנוקסם (רידומיל), בשילוב עם בראבו (כלורוטלוניל), אשר מהווה פתרון מוביל להדברת מחלת הכימשון.

במבט לעתיד הכולל שילוב טכנולוגיה למקסום פוטנציאל הגידול, הציגה יחידת GroNTec של החברה מוצר טכנולוגי הכולל מעקב צמוד על חלקות גידול באמצעות אפליקציה מתקדמת, סנסורים ומצלמות. טכנולוגיה זאת העוקבת אחר ביצועי הצמח בכל שלב משלבי הגידול, נועדה לסייע למגדל למקסם את יכולות הגידול של הצמח ולהפיק ממנו את התוצאות האופטימאליות.


עגבניות נופר, צילום: באדיבות זרעים גדרה-סינג'נטה

אירוע מרכזי בכנס, היה השקת זן "נופר" תחת הכותרת "נופר – הקשוחה שעובדת בשבילך". מדובר בזן עגבנית אשכול תוצרת הארץ, פרי פיתוח משותף עם הפקולטה לחקלאות, שכולל מספר יתרונות בולטים: מוצקות פרי גבוהה, השתמרות הפרי על הצמח, חיי מדף ארוכים לאחר קטיף, פחת נמוך, יבול ונראות טובה. הזן "נופר" מאפשר למגדלים לקטוף אותו כאשכול וכעגבניה בודדת והוא מתאים לגידול הן בחממות והן בבתי רשת.

לאחר הצגת זן העגבניות החדש, הציגה הכתבת הכלכלית של ערוץ 2 קרן מרציאנו, תמונת מצב כללית של השוק הישראלי ולאחר מכן הרחיבה על הקשר שבין תקשורת לחקלאות, כיצד ומדוע עלה נושא החקלאות לאחרונה לסדר היום, מה טיב היחסים בין התקשורת לחקלאות לאורך השנים ומהן הסיבות האפשריות לכך. לנוכח המשבר שפוקד את ענף החקלאות בשנים האחרונות, היא בחרה לציין את עיקרי תוכנית הועידה הממשלתית שמתכנסת בימים אלו על מנת לבחון את הבעיות המרכזיות בענף בהן: פערי התיווך, מים, עובדים זרים, מימון וייצוא. תוך כדי ההרצאה ערכה קרן דיון עם המגדלים בו היא שאלה כיצד הדברים האמורים מתיישבים עם המציאות היומיומית שהם חווים ומהם הפתרונות האפשריים למשבר לדעתם.

בסיכומו של כנס זה, מסתמן כי גם בתקופה בה ענף החלקאות עומד בפני משבר עמוק ומול שוקת שבורה, ישנה מחוייבות גדולה מצד גורמים רבים מתוך הענף, וביניהם חברת זרעים גדרה – סינג'נטה, לדאוג להמשך קיומו של ענף זה, תוך ניסיון להביא פתרונות שיסייעו ויקלו על המגדלים.