הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בדיקת ארגון מגדלי העופות: הוזלת המחירים לא הגיעה לצרכן


במסגרת ההסכמות עם משרד האוצר התחייבו המגדלים להוריד את מחיר העוף, מתוך אחריות והשתתפות בצורך להפחית את עלויות המחיה הגבוהות בישראל. למרות זאת, ברשתות השיווק המחירים עדיין נותרו כשהיו וההוזלה לא באה לידי ביטוי במחיר לצרכן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2015



צילום:Naim Alel   דרךויקישיתוף

כפי שהתחייבו בפני משרד האוצר, הוזילו מגדלי העופות והמשחטות בתקופה האחרונה את מחיר העוף הנמכר לשווקים בכ-10%, אולם מבדיקה שערך ארגון מגדלי עופות בישראל מתברר שברשתות השיווק נותרו המחירים ברמתם הקודמת וההוזלה לא מתבטאת במחיר לצרכן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בתחילת החודש, יום לאחר שועדת הכלכלה החליטה ברוב קולות להוציא את רפורמת הפטם מחוק ההסדרים, ועל פי התחייבות החקלאים ליו''ר ועדת הכלכלה איתן כבל, שלח מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן מכתב לחה''כ כבל, לשר האוצר משה כחלון ולשר החקלאות אורי אריאל, ובו התחייבות החקלאים להפחית את מחירי הפטם (עוף למאכל) ב- 10%.

''במסגרת ההסכמות עם משרד האוצר התחייבו המגדלים להוריד את מחיר העוף וזאת מתוך אחריות לאומית והשתתפות בצורך להפחית את עלויות המחיה הגבוהות בישראל'' אומר מוטי אלקבץ, מנכ"ל ארגון מגדלי עופות. ''ההוזלה במחיר עוף טרי שלם ביציאה מהמשחטות בגובה של כשני שקלים לק"ג באה על חשבון המגדלים והמשחטות הנאבקות במשבר בענף בעוד הרשתות נהנות מירידת מחיר זה, מבלי לתרגמו למחיר לצרכן ולתרום את חלקן למאבק ביוקר המחיה, וזאת כדי להתעשר על חשבון המגדלים, המשחטות והצרכנים''.

מוטי אלקבץ קורא לרשתות ולמוכרי העופות בשווקים ובחנויות להפחית את המחיר בהתאם להוזלה שקיבלו מהמגדלים לטובת הצרכן הישראלי.