הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


AGROW 2015: סטוקטון זכתה בפרס קמפיין השיווק הטוב ביותר


זוהי הזכייה השנייה של החברה הישראלית בפרסי AGROW בשלוש השנים האחרונות. לפני שנתיים זכתה בפרס מוצר ההדברה הביולוגי החדש הטוב ביותר. הקמפיין שזכה השנה התמקד בפעילותו המרפאת של המוצר 'טימורקס גולד' המהווה חלופה בת-קיימא אטרקטיבית לטיפול בסיגטוקה שחורה בבננות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-11-2015



צילום: Stockton Group

קבוצת סטוקטון הישראלית, הפועלת ברחבי העולם בתחום הגנת יבולים חקלאיים, זכתה בפרס AGROW היוקרתי לקמפיין השיווק הטוב ביותר בשנת 2015 - 'טימורקס גולד נגד סיגטוקה שחורה'. הפרס הוענק בטקס חגיגי שהתקיים בלונדון. זוהי הזכייה השנייה של סטוקטון בפרסי AGROW בשלוש השנים האחרונות, לאחר שזכתה בפרס מוצר ההדברה הביולוגי החדש הטוב ביותר לפני שנתיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סיגטוקה שחורה - Black Sigatoka היא מחלה הפוגעת ביותר ממחצית גידולי הבננות בעולם – שוק של יותר מ- 30 מיליארד דולר בשנה. הקמפיין, שהתמקד בפעילותו המרפאת של טימורקס גולד (Timorex Gold) המהווה חלופה בת-קיימא אטרקטיבית לטיפול בסיגטוקה שחורה בבננות, חיזק את המודעות למותג, ומכירות המוצר גדלו ברחבי מדינות מגדלות בננות כמו בליז, קולומביה, קוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, הונדורס, מקסיקו, ניקרגואה, פנמה והפיליפינים.


משמאל: מנחת הטקס שרלוט סמית מה- BBC; השופט הרווה גוטייה מצרפת; מנכ"ל קבוצת סטוקטוןזיו תירוש; והשופט שובאו סאן מסין

"תמונה שווה אלף מילים. לכן רציתי ליצור קונספט ויזואלי חזק, אשר במבט ראשון עוזר להראות כי טימורקס גולד הנו יותר מאשר תכשיר מדף נגד פטריות", אומרת ג'ודי חמוי, מנהלת שיווק ותקשורת של קבוצת סטוקטון. "זה היה אתגר. רציתי שיקבלו ביטחון בטימורקס גולד - קוטל המחלות הביולוגי (ביופונגיציד) שלנו, תוך יצירת יותר הזדמנויות בשוק. עם קמפיין זה זינקה כמות הביקורים באתר האינטרנט שלנו כמעט פי 100 לעומת כמות הכניסות החודשית הרגילה".

זיו תירוש, מנכ"ל סטוקון, אומר: "ארצות מגדלות בננות תלויות ביותר בהכנסותיהן מבננות כדי לתמוך בכלכלותיהן. הבננות מהוות גם מקור תעסוקה עיקרי עבור מרבית תושביהן. לרוע המזל, ארצות אלה גם סובלות מאחת ממחלות הבננות המזיקות והיקרות ביותר – סיגטוקה שחורה. צמחי בננה עם עלים נגועים במחלה, עלולים להביא לתנובת פרי נמוכה בעד 50 אחוז, וצמחים אלה מרוססים עד 70 פעמים בשנה, מה שמגדיל לא רק את הפגיעה בסביבה אלא גם בצרכן הקצה והקהילה הסובבת. הודות לטימורקס גולד יכולים עתה מגדלי הבננות להפחית עומס כימי תוך שמירת ואף הגדלת ההחזר להשקעתם (ROI)".