הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנס מצטבר של כ-400,000 ₪ למסעדת כפר נחום בגין הזרמת ביוב לכנרת


בית משפט השלום בנצרת הרשיע את מסעדת 'כפר נחום', מנהל המסעדה ועובד נוסף, בזיהום מי הכנרת, מי נחל, מי תהום והגן לאומי בלפחות שבעה מקרים שונים במהלך השנים 2010-2014. המנהל והעובד שהורשעו, נקנסו ונידונו לעבודות שירות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-12-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

​בית משפט השלום הרשיע בחודש שעבר את בעלי ומנהלי 'מסעדת כפר נחום', אשר פעלה בסמוך לחופי הכנרת, בשבעה אירועים שונים של הזרמת ביוב גולמי מהמסעדה לשטחים פתוחים ומשם לכנרת, בין השנים 2010-2012.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מסעדת כפר נחום היא מסעדה שפעלה ללא רישיון עסק בסביבה החופית של הכנרת באזור הגן הלאומי ושמורת הטבע כפר נחום. המסעדה לא חוברה לקו ביוב ראשי לטיפול בשפכים ולכן השפכים שנוצרו במסעדה נאגרו בשני בורות רקב הצמודים אליה. על פי כתב האישום, הונחה אחד מעובדי המסעדה לרוקן את מי הביוב שנאגרו לשטחים חקלאיים הצמודים לחופי הכנרת. באירוע בשנת 2011 נקלע אותו עובד למארב של פקחי יחידת עיטם - היחידה האחראית על שמירת הסביבה החופית של רשות הטבע והגנים ונמלט מהמקום תוך נטישת הביובית בה נהג בשטח. במקרה נוסף, התגלה צינור ישיר המחבר בין בורות הביוב למי הכנרת וממנו נפלטו מים עכורים ובהם נמדדו ערכי זיהום גבוהים.

בעקבות כתב האישום שהוגש על יד המשרד להגנת הסביבה נפסק על ידי ביהמ"ש כי מסעדת כפר נחום תשלם קנס בסך 350,000 ₪ והתחייבות בסכום זהה להימנע במשך 3 שנים מלחזור על עבירות מסוג זה. מנהל המסעדה הורשע, ונידון לשלושה וחצי חודשים של עבודות שירות וקנס בסכום של 30,000₪. כמו כן, על המנהל הוטל מאסר על תנאי ל-9 חודשים והתחייבות בסך 100,000 ₪ להימנע מביצוע העבירות בהן הורשע.

עובד המסעדה שנהג לרוקן את תכולת המכלים בשטחי החקלאות נידון לשני חודשים של עבודות שירות ונקנס בסכום של 20,000 ₪. כמו כן, הוטל עליו מאסר על תנאי לשישה חודשים והוא חתם על התחייבות בסך 30,000 ₪ להימנע מהעבירות בהן הורשע במשך 3 שנים. הכספים יועברו ל"קרן לשמירת ניקיון".

בחודש ינואר 2014, בתום מאבק ממושך של 17 שנים, שניהלו רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים כינרת ויחידה אוכפת תכנון ובנייה של המשרד הפנים, פסק בית המשפט העליון על סגירתה והריסתה לאלתר של מסעדת "כפר נחום", אשר הוקמה בניגוד לחוק בלב הגן הלאומי כפר נחום. השבוע פונתה המסעדה והחוף ישופץ ויוחזר לציבור הרחב.