הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה: ממצאים חריגים במזון נא לכלבים מתוצרת ''ביו דוג''


משרד החקלאות מזהיר את הציבור כי אין להגיש לכלבים מזון נא מסוג בקר ועוף של חברת 'ביו דוג' שיוצרו בשני תאריכים בחודש נובמבר. לקוחות שרכשו מוצרים אלה, מתבקשים ליצור קשר עם החברה. בבדיקת המוצרים התגלו מזהמים מסוג סלמונלה ואנטרובקטריצה ברמות חריגות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-12-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה AgriSupportOnline

בבדיקות מעבדה שגרתיות שביצע משרד החקלאות במזון לבעלי חיים, נמצאו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים במזון נא לכלבים (Raw food) מתוצרת "ביו דוג" ברמות גבוהות מהתקן המותר של המשרד. לאור הממצאים פסל משרד החקלאות את המזון לשיווק, והחברה נדרשה לאסוף בחזרה את המוצרים מהחנויות, ולהודיע על כך לציבור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר במזון נא לכלבים, אשר יוצר ביום 12/11/2015 מסוג בקר וביום 19/11/2015 מסוג עוף. המזהמים שנמצאו במזון הינם סלמונלה ואנטרובקטריצה, ברמות חריגות שעלולות להוות סיכון לבעלי חיים, וכמו כן להדבקת בני המשפחה.

הסיכון במזהמים בבעלי חיים בוגרים הינו שלשולים הקאות והחמרת מצבים רפואיים כרוניים. בבעלי חיים צעירים או בעלי מערכת חיסונית חלשה, מעבר לשלשולים והקאות, אף להתייבשות ומוות. שני החיידקים עלולים להדביק גם בני אדם, ולגרום לאותם תסמינים כמו בכלבים.

על פי חוק, ייצור ויבוא של מזון לבעלי-חיים לרבות מזון לחיות מחמד, מחויב בקבלת היתר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, לאחר בדיקה של אגף הפיקוח על מזון לבעלי-חיים שבשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. תהליך הבדיקה כולל בן היתר - בדיקה שייצור המזון מתבצע בתנאי ייצור נאותים, בקרה על חומרי הגלם המשמשים להכנת המזון ובדיקת חומרי הגלם והמזון הסופי לנוכחות מזהמים כדוגמת: שאריות חומרי הדברה, רעלנים ומזהמים מיקרוביולוגים.

יצרן שמילא אחר דרישות החוק, מקבל היתר לייצור ושיווק מזון לבעלי-חיים ומחויב לסמן את תוצרתו בתווית סימון בעברית שכוללת את שם היצרן/היבואן; רכיבי המוצר; סוג בעלי החיים שאליו מיועד המזון; האם מדובר במזון מלא / משלים / חטיף; תאריך תפוגה של המזון ומספר היתר מטעם האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות.