הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בטרומית: קביעת יעדים לאומיים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת


לפי הצעת החוק, שאותה הגיש חה''כ איתן ברושי, ייקבעו יעדים לאומיים של ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. בנוסף מוצע להקים ועדה בין-משרדית שתגבש בכל שנה תכנית שנתית לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת ותפרט את הפעולות הנדרשות לשם עמידה ביעדים השנתיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-12-2015



צילום דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לאחר שנים של התדיינויות בין הגופים הרלוונטיים, אישרה אתמול (ד') מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, של חבר הכנסת איתן ברושי וקבוצת חברי הכנסת נוספים - לאחר שזו אושרה בועדת השרים לענייני חקיקה בתחילה השבוע. בהצעה תמכו 48 חברי-כנסת ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה להמשך טיפול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מטרת הצעת החוק, לקבוע יעדים לאומיים של ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, אשר מקורה בניצול קרינת השמש, רוח, מים, פסולת או מקור אנרגיה אחר שאינו דלק מאובן או גז טבעי, לפיהם יקבעו שיעורי ייצור חשמל מתוך סך צריכת החשמל במדינה, בפרקי זמן שונים.

בנוסף מוצע להקים ועדה בין-משרדית לנושא, אשר תגבש בכל שנה תכנית שנתית לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת ותפרט את הפעולות הנדרשות לשם עמידה ביעדים השנתיים. כמו כן, מוצע ששר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יקבע תנאים לקבלת רישיון להפקת אנרגיה מתחדשת.

חה"כ איתן ברושי שיזם את הצעת החוק: מתחום האנרגיה המתחדשת עומדים ליהנות רבים בעיר ובכפר, התחום צפוי לתרום עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בעיקר באזורי הפריפריה. מדובר במנוע צמיחה כלכלי חדש שהוא גם כלכלי גם חברתי וגם סביבתי.