הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עד סוף 2016: מצלמות פיקוח במשחטות ובבתי-מטבחיים


משרד החקלאות החליט על התקנת מצלמות פיקוח ב-50 בתי שחיטה, בניסיון למנוע מקרים נוספים של התעללות בבעלי-החיים. שר החקלאות: ''הביקורת שלנו על בתי המטבחיים עולה מדרגה''. בעמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות מברכים ומבקשים גישה לצילומים גם לנציגי ארגוני הגנת בעלי-ה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-12-2015



צילום: Renee Comet דרך 

משרד החקלאות הודיע היום (א') כי יחייב התקנה של כ-400 מצלמות פיקוח  וכ- 50 מערכות הקלטה דיגיטליות ב-50 בתי-מטבחיים ומשחטות ברחבי הארץ. התקנת המצלמות מתבצעת נוכח חשיפת מקרים רבים של התעללות בבעלי חיים במשחטות ובבתי המטבחיים, כדוגמת 'אדום אדום', 'זוגלובק' ו'דבאח'.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המפעלים יחויבו להתקין מצלמות אשר יפקחו מרחוק ויתעדו את הפעילות במקום, בכל אזור בו מטופלים בעלי החיים עד לשחיטתם, זאת בנוסף למערך הפיקוח של המתקן עצמו. צוות הפיקוח במשחטה או בית המטבחיים יצפה במצלמות ובנוסף לכך החומר המצולם יועבר לחדר בקרה בשירותים הוטרינריים במשרד החקלאות.  במשרד החקלאות בטוחים כי התקנת המצלמות והפיקוח המרכזי יהוו גורם מרתיע ויעזרו למזער את סבלם של בעלי החיים.  

בימים אלה מפרסם המשרד מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מצלמות הטלוויזיה במעגל סגור, והצפי הוא שבמהלך 2016 ירושתו כלל מתקני ייצור המזון מן החי, משחטות ובתי מטבחיים.

"הביקורת שלנו על בתי המטבחיים עולה מדרגה", אומר שר החקלאות אורי אריאל, "כולנו היינו עדים למקרים החמורים בבתי מטבחיים שונים ברחבי ישראל. מצד אחד אסור להכליל, אבל מצד שני אנחנו חייבים להגביר את הפיקוח והאכיפה שמקרים כאלו לא ישנו. התקנת מצלמות בבתי המטבחיים היא צעד חיוני שיגביר הבקרה וההרתעה. אין לי ספק, שהמהלך יגן על בעלי החיים וימנע מקרי התעללות שאסור שיקרו במדינה יהודית"

מנהל שירותים וטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון: "משרד החקלאות ופיתוח הכפר רואה בחומרה עבירות של התעללות בבעלי חיים, ונוהג כלפיהם באפס סובלנות. המשרד ימשיך לייעל את הפיקוח והאכיפה על חוק צער בעלי חיים, ולבצע פעולות שונות למיגור התופעה הן באמצעות אמצעי אכיפה, והן באמצעות הסברה".

בעמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות בירכו על המהלך: "התקנת המצלמות היא צעד חשוב לאכיפת חוק צער בעלי-חיים במשחטות ובבתי-מטבחיים. מדובר במפעלים שמטבעם כרוכים בהתעללות והרג, ותחקירים שביצענו הוכיחו כי אפילו הדרישות המינימליות של החוק אינן מיושמות בהם: מכות, בעיטות, וחשמול בשוקרים חשמליים הם דבר שבשגרה. אנו קוראים למשרד החקלאות לאפשר גישה לצילומים גם לנציגי ארגוני הגנת בעלי-חיים, לנוכח הכשל המתמשך של השירותים הוטרינריים באכיפת החוק. אנו מקווים שבמקרה שיתגלו עבירות על חוק צער בעלי-חיים בצילומים, הן יטופלו בחומרה – עד כה לא הוגשו כתבי אישום בפרשות 'זוגלובק' ו'דבאח', חרף שעות רבות של ראיות מצולמות שהוגשו למשרד החקלאות.  רק בשבוע שעבר שודר בחדשות ערוץ 2 תחקיר של "אנונימוס" על מחדלים בריאותיים והתעללות בבעלי-חיים בשתיים ממשחטות התרנגולים הגדולות בישראל – "מילועוף" ו"עוף הגליל''.