הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי המים והתחבורה הציבורית יוזלו ב-17%


הורדת המחירים הושגה כפשרה בין שרי האוצר והפריפריה, בעקבות דרישתו של השר אריה דרעי להחיל מע''מ אפס על מחירי מכסת המים הבסיסית והתחבורה הציבורית - דרישה שעלולה הייתה ליצור עיוותי מס. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה. העלות כמיליארד שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2015



שר האוצר משה כחלון ושר הפריפריה אריה דרעי, צילום: דוברות והסברה משרד האוצר

מחירי מכסת המים הבסיסית והתחבורה הציבורית יוזלו בגובה שיעור המע''מ אשר נגבה עליהם כיום, כך הודיעו אתמול (א') שר האוצר משה כחלון ושר הפריפריה אריה דרעי, במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. הורדת המחירים הושגה כפשרה, בעקבות דרישתו של השר אריה דרעי להחיל מע"מ אפס על מחירי התחבורה הציבורית ומכסת המים הבסיסית, דרישה שעלולה הייתה ליצור עיוותי מס. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי (17%). הכמות הבסיסית תוקצה לפי נפש על מנת להפוך את הצריכה היומית של שתיה ורחצה לזולה יותר מצריכה עודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש), וכמובן יוזיל את העלות לכל משקי הבית בישראל .

בתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי (17%) זאת לצד צעדים נוספים רבים אותם מבצעת הממשלה בתחום זה, למשל רפורמה בתעריפים והגברת השירות. צעד זה הינו בשורה לשכבות החלשות אשר עושות שימוש נרחב בתחבורה הציבורית, ובשורה לכלל האוכלוסייה באופן גורף. אנו מקווים כי הוזלת המחירים תוביל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית ותסייע בהפחתת יוקר המחיה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות.

''מתווה הפחתת המחירים יבטיח את ירידת המחירים באמצעות חקיקה, וימנע פגיעה במערכת המס הישראלית. ההחלטה על מתווה זה, מיטיבה עם ציבור הצרכנים, ומשקפת אחריות כלפי מערכת המס.'' נאמר בהודעה המשותפת למשרדי האוצר והפריפריה.

שר האוצר, משה כחלון: "התחייבנו להוריד את יוקר המחיה בישראל ואנו עושים זאת. היום אנחנו מודיעים על הפחתת מחירים בתחבורה ציבורית ומים. כלומר כל אדם ישלם 17% פחות עבור תחבורה ציבורית ומים. ההסדרה הזו תחוקק כך שאי אפשר יהיה לבטלה. כלומר, אנו מבטיחים שההנחה תישאר להרבה מאוד שנים. במקביל, אנחנו שומרים על מערכת המיסוי בישראל ולא פורצים את מערכת המע"מ האחיד".

שר הפריפריה, אריה דרעי: "אני שמח ונרגש שהגענו ליום הזה שבו אני מקיים את הבטחתי ומודיע על הפחתת המע"מ על התחבורה ציבורית כולה, אוטובוסים ורכבות והפחתת המים לשכבות החלשות בחקיקה בכנסת. למה בחקיקה? כדי שזה יהיה מעוגן ומקובע בחוק ואי אפשר יהיה לבטל זאת. גם על החשמל סיכמתי עם שר האוצר כחלון שהירידה הבאה בתעריף תכלול הנחות למשפחות הנזקקות. אני מודה לשר האוצר כחלון על העזרה שלו לסייע לשכבות החלשות בסך של כמיליארד שקלים ואני מבטיח שנעשה זאת גם בהמשך בכל מה שנוכל לסייע למי שזקוק לעזרתנו".