הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כחלון לראשי המועצות האזוריות: ''לא חושש לקבל החלטות מרחיקות לכת''


שר האוצר שהתארח במפגש ראשי המועצות האזוריות, התייחס בין השאר גם לביטול מס המעסיקים בענפי החקלאות: ''השכל הישר חייב את ביטולו''. שמוליק ריפמן, יו''ר מרכז המועצות האזוריות: ''למרחב הכפרי ולחקלאות בישראל יש הזדמנות עם כחלון, שלא תחזור על עצמה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2015



מפגש שר האוצר עם ראשי המועצות האזוריות, צילום: עומרי גל קורנבלום

שר האוצר משה כחלון התארח בשבוע שעבר במפגש מיוחד עם ראשי המועצות האזוריות בישראל, שהתקיים במועצה האזורית חבל מודיעים. בישראל יש כיום 54 מועצות אזוריות שבתחומן 970 ישובים ואוכלוסייתם מונה מעל ל-700,000 נפש. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר כחלון זכה לברכות מקיר אל קיר מצד הנוכחים במפגש. "למרחב הכפרי ולחקלאות בישראל יש הזדמנות שלא תחזור על עצמה עם כחלון'' אמר שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית רמת הנגב. ''אחרי תקופה שאופיינה בחילוקי דעות וחוסר נכונות להקשיב יש שר שיודע להקשיב ולקבל החלטות. ביטול מס המעסיקים מעניק אוויר לחקלאים שנואשים לידיים עובדות, אישור היחידה השלישית בנחלה נגרר בדיונים שש שנים עד שכחלון קיבל החלטה. אני בטוח שביחד נוכל לקדם את המרחב הכפרי בפרט ואת ישראל בכלל".

כזכור, לפני כחודשיים הודיעו שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל, על ביטול מס המעסיקים בענפי החקלאות, שיכנס לתוקפו ב-1.1.2016. מדובר במס המוטל על חקלאים המעסיקים עובדים זרים ומטרתו היתה לעודד העסקת ישראלים בענפי החקלאות.

שר האוצר משה כחלון, התייחס לנושא המחיר למשתכן ואמר: "יש פה מהלך חריף שיתרחש בחודשים הקרובים. יש קבלנים ויזמים שמבינים שהרווח שלהם יירד והם יעשו הכל כדי לעצור את התכנית. הדבר הזה יהיה. היזמים שהרוויחו 400 אלף שקל ירוויחו מאה אלף, לא קרה כלום. תהליכים שהיו נמשכים שנים נסגרו תוך חצי שנה של עבודה. אני הפסקתי את הספסרות בקרקע''.

"יש מתח בין המרחב הכפרי ובין הערים ויישובי הפריפריה. אבל המדינה יודעת לשאת בנטל ולתת גם לעיירות הפיתוח וגם לקיבוצים. כשאני נאבק על משיכת תושבים לערי הפריפריה - זה לא בא על חשבון אף אחד. יש למדינה כסף, מקסימום יהיו לה קצת פחות הכנסות. את מס המעסיקים חוקקו כשהייתה אבטלה של 11%, עכשיו יש 5% ואין בו צורך, אז למה להטיל עול? השכל הישר חייב את ביטולו, וכך עשיתי. אתם המנהיגים צריכים להבין שיש כאן הזדמנות וצריך לנצל אותה. עד היום רק התעסקתי בלתקן את מה שלא עשו כאן כבר כמה עשורים. אני לא חושש לקבל החלטות מרחיקות לכת, המצב שבו הסמכויות כולן במקום אחד לא יחזור." אמר כחלון.