הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יום פתוח בערבה: 8 זני פלפל איכותיים וצוות מקצועי 1


השינויים הדינמיים שחווה ענף הפלפל בישראל משפיעים בין היתר גם על חברות הזרעים. על אף זאת, פועלת חברת זרעים גדרה ככל הניתן על מנת להמשיך ולתת מענה למגדלים ומעמידה לרשותם סל רחב של זני פלפל צבעוניים, לצד תמיכה מקצועית למגדלים בחממות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-12-2015



יום פתוח פלפל בערבה, צילום: זרעים גדרה

"איתכם לאורך כל הדרך" היתה כותרת היום הפתוח בנושא פלפל שקיימה חברת זרעים גדרה- Syngenta במשק ניסים סבן במושב צופר בערבה, במהלכו הציגה החברה את פורטפוליו הזנים הרחב שלה, הכולל גם 8 זני פלפל, ואת לשווקים שונים ואת הצוות המקצועי הרחב שפועל באזור זה בכל ימות השנה. ביום הפתוח נכחו מגדלים, נציגים מהמו"פ האזורי ונציגי משתלות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האווירה הכללית השוררת בערבה בשנים האחרונות אינה פשוטה. הצטמצמות שטחי החקלאות ונטישת גידול הפלפל, המהווה סמל בערבה, מייצרת תמונה מדאיגה לגבי עתידו של ענף זה. האתגרים עימם מתמודדים מגדלי הפלפל מדי שנה, מחייבים התמקצעות ומציאת פתרונות שיענו על צרכיהם. בנוסף, על המגדלים לתת מענה לשווקי יעד שונים לייצוא באמצעות זנים שונים בגודלם ובאיכותם.

השינויים הדינמיים שחווה ענף הפלפל משפיעים בין היתר גם על חברות הזרעים. על אף השינויים הללו פועלת חברת זרעים גדרה- Syngenta ככל הניתן על מנת להמשיך לתת מענה למגדלים ומעמידה לרשותם סל רחב של זני פלפל צבעוניים, לצד מענה מקצועי המלווה את המגדל בשטחו.

הצוותים המקצועיים השונים שמלווים את המגדלים לאורך הדרך הוצגו במסגרת היום הפתוח, ביניהם: הצוות הטכני שפועל למציאת הדור הבא של זני הפלפל, תוך כדי התאמתם לתנאי השטח השונים של הערבה. צוות השיווק שמלווה את המגדלים לאורך העונה לאחר שהותאמה להם חבילה העונה לצרכיהם, שכוללת גם מוצרי הגנת הצומח מהמובילים בעולם מבית Syngenta. בנוסף לאלו הוצג גם צוות ה – GroNTec שמנגיש למגדלים ידע אודות החלקות שלהם באמצעות מוצר טכנולוגי שכולל מעקב צמוד עם אפליקציה מתקדמת, סנסורים ומצלמות. כל אלו במטרה לסייע למגדלים להפיק תוצאות אופטימליות בהתאם לצרכיהם.


יום פתוח פלפל בערבה, צילום: זרעים גדרה

איתי מיארה, מנהלת יחידת GroNTec: " לשמחתנו ישנה דרישה גוברת מצד המגדלים לשירותי GroNTec במיוחד בעונה האחרונה, על אף המשבר שפוקד את הענף. חקלאים שמחליטים להישאר בענף הפלפל משתמשים בשירות המוכח שלנו, על מנת למקסם את ביצועי הזנים בחממות הגידול. בנוסף, השרות מאפשר השנה למגדלים לבחון זנים חדשים שהם טרם גידלו, ברמת ביטחון גבוה, תוך ליווי צמוד של אנשי השדה המקצועיים שלנו לצד הטכנולוגיה הדיגיטלית. בעונה הנוכחית אנו פרוסים ביותר מ-100 אתרי גידול פלפל בערבה ועומלים במקביל על שיפור טכנולוגית ה-GroNTec וזאת על מנת שנוכל להציע אותה למספר רב של מגדלים בעונה הבאה בהתאם לתחזיות''

פרט לצוותים המקצועיים וחומרי הגנת הצומח, הוצגו כמובן זני הפלפל המגוונים של החברה, אשר כוללים ביניהם זנים ותיקים ומוכרים, בהם "קנון" ו- "סובק", לצד זני פלפל אדומים חדשים. "אופק" ו"יהב" מצטרפים השנה לשורתיו של זן ה"סובק" בסדרת השקולים, שמשקל הפרי הממוצע שלהם עומד על 180 ו-200 גרם בהתאמה. "אופק" הוא זן אשר מצטיין בחנטות ובהשתמרות הפרי שלו לאחר הקטיף ו"יהב" בולט ביכולות הצימוח שלו.



לצד ה"קנון" הותיק, עומד כיום הזן החדש "בוטארוס" , אשר מתאפיין ביציבות שלו לאורך העונה ובעמידותו ל – TSWV. שני הזנים הללו מוגדרים כזנים עם גודל פרי L-XL שמשקלם הממוצע הוא 220 גרם והם מתאימים לשתילות לאורך כל העונה. במקרה בו קיים ביקוש לפרי גדול במיוחד, זן ה"נועם" נותן את המענה הרצוי. זן זה נחשב לזן הגדול המוביל של החברה אשר מיועד בעיקר לשוק הרוסי ומשקל הפרי הממוצע שלו עומד על 230 גרם.

שני הזנים הצבעוניים החדשים של החברה: "שיר" ו"ג'ורדן" הצליחו לתפוס את תשומת ליבם של חלק מן המגדלים עוד בשלב ההשקה הראשוני שלהם. "שיר" הוא זן צהוב שבולט במוצקות וביבול שלו ו"ג'ורדן" הוא זן כתום בעל צימוח ווגטטיבי חזק והמשכיות מרשימה.

ליאור קושניר מנהל השיווק של זרעים גדרה- Syngenta: "על אף המשבר הקשה שחווה הערבה בשנים האחרונות, אנו ממשיכים להאמין בחקלאות האזור ובמגדלים שחיים שם. לדעתנו אין תחליפים רבים לגידול הפלפל ואנו מאמינים שלא צריך לנטוש אותו. אנו פועלים ונמשיך לפעול על מנת לספק למגדלים את המענה לצרכי השוק המשתנים ולהפעיל צוות רחב שילווה את המגדלים לאורך כל הדרך".