הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסכם מיזוג בין התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשיה הקיבוצית


מהלך היסטורי: התנועה הקיבוצית אישרה מיזוג בין התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית. ההסכם יאושרר באסיפה מיוחדת של התאחדות התעשיינים ב- 4.7.10

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  8-6-2010


התנועה הקיבוצית אישרה את מהלך המיזוג של איגוד התעשייה הקיבוצית והתאחדות התעשיינים. שיתוף הפעולה בין ההתאחדות והאיגוד נמשך למעלה מעשור והבשיל כעת למיזוג מלא.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש ומנכ"ל ההתאחדות יהודה שגב חתמו יחד עם יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן מלמד ומנכ"ל האיגוד עמוס רבין על הסכם המיזוג.

איגוד התעשייה הקיבוצית אשר הוקם בשנת 1962 הינו ארגון גג המאגד בתוכו 281 חברות תעשייתיות קיבוציות. באיגוד 300 מפעלים לרבות המפעלים האזוריים, 70% מהם בפריפריה. היקף המכירות של התעשייה הקיבוצית הוא 35 מיליארד שקל, מתוכם 18 מיליארד שקל ליצוא. במפעלים מועסקים 40 אלף איש.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "אני גאה שלאחר עשרות שנים החליט איגוד התעשייה הקיבוצית להצטרף לשורות התאחדות התעשיינים. שיתוף הפעולה הינו חלק ממאמצים משותפים לחזק את התעשייה בישראל".

ראשי איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן מלמד ועמוס רבין מסרו שמטרת המיזוג היא לחזק את ייצוג התעשייה הישראלית בכלל ואת המפעלים שבפריפריה בפרט. התעשייה הישראלית ובמיוחד היצואנים עומדים בפני אתגרים מאוד לא פשוטים בעקבות המצב הכלכלי בעולם ונדרש איחוד כוחות כדי להבטיח לתעשייה את הסיוע והתמיכה שכה דרושים לה. האיגוד קיים בשבוע שעבר כנס הסברה למנהלי חברות התעשייה הקיבוצית בו הוסברו המהלכים שקדמו למיזוג וההשלכות של המיזוג על החברות הקיבוציות.

מהתאחדות התעשיינים נמסר כי ההסכם יאושרר באסיפה מיוחדת של התאחדות התעשיינים ב- 4.7.10 שתאשר את הצטרפות התנועה הקיבוצית ושינויים תקנונים המתחייבים כתוצאה מהסכם זה.