הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל והודו יגבירו שיתופי פעולה בתחום החקלאי


משלחת ישראלית בתחום החקלאות והמים יצאה להודו למפגשים עסקיים עם גורמי ממשל, וחברות מובילות. הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת במומבאיי, אלעד גוז: "הסקטור החקלאי בהודו מתעורר מתרדמה ארוכה במהלכה קפא על שמריו. החברות הישראליות נהנות ממוניטין מצוין, ובצדק, והפוטנציאל בשוק ההודי הוא עצום"

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  8-6-2010


משלחת המונה כ- 15 חברות ישראליות בתחומי המים והחקלאות החלה היום (ג') במפגשים עסקיים בהודו במסגרת פרויקט GroWin לפיתוח חקלאות מתקדמת וניהול יעיל של משאבי מים בהודו.

מדובר באחת המשלחות הגדולות ביותר להודו בתחום זה בעשור האחרון שמטרת ביקורה הרחבת הפעילות הישראלית העסקית ומיתוג הטכנולוגיה והידע החקלאי הישראלי בהודו, תוך התמקדות במדינות גוג'ארט (Gujarat) ומהרשטרה (Mharashtra). המשלחת ביוזמת מכון היצוא בשיתוף עם משרד התמ"ת, ובשיתוף עם בנק YES ההודי.

במהלך הביקור יסיירו נציגי החברות הישראליות בערים מומבאיי, אהמדאבאד ופונה, יקיימו מפגשים עסקיים עם גורמי ממשל וחברות מובילות בהודו וישתתפו בסמינר עסקי בנושאים מגוונים כגון טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות בתחומי השקייה, ניהול משק מים, חממות, משק חלב, עופות, טיפול לאחר קטיף הכולל מיון, אריזה, הארכת חיי מדף, אחסון, קירור ועיבוד תוצרת טרייה. החברות יפגשו עם מקבלי החלטות בדרג ממשלתי ובכירים מחברות הודיות מובילות כגון TATA.

לדברי הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת במומבאיי, אלעד גוז, הסקטור החקלאי בהודו מתעורר מתרדמה ארוכה במהלכה קפא על שמריו. "הגידול המהיר באוכלוסיה וברמת החיים מביא לצריכה גואה של מוצרי מזון איכותיים, ודורש התאמה של שיטות החקלאות הקיימות במדינה לשיטות מתקדמות יותר. החברות הישראליות נהנות ממוניטין מצוין, ובצדק, והפוטנציאל בשוק ההודי הוא עצום. אנו מקווים כי המפגשים יניבו שיתופי פעולה בין חברות הודיות לישראליות שיהפכו עם הזמן למיזמים חקלאיים משותפים".

יצויין כי בחודש ינואר 2010 חתם מכון היצוא על הסכם לשיתוף פעולה עם Yes Bank ההודי על פיו, מכון היצוא ו Yes Bankיהיו שותפים בקידום הפרויקט ויפעלו לחילופי ידע טכנולוגי, קידום שותפויות עסקיות ושילוב כוחות לצורך זיהוי ומימוש הזדמנויות עסקיות.

לדברי מנכ"ל מכון היצוא אבי חפץ על רקע המשבר באיחוד האירופי פועל מכון היצוא לקידום הפעילויות בשווקים שונים ביניהם בהודו. המשלחת היוצאת במסגרת פרויקט GroWin תאפשר ליצואנים בתחומי המים והחקלאות לנצל את יתרונות שיתוף הפעולה ייחודי של מכון היצוא עם בנק YES אשר מעניק סל שירותים ייחודי, ונותן מענה לצרכים הקיימים בשטח במדינות גוג'ראט ומהרשטרה. מעורבותו של יס בנק בפרויקטים ובמיזמים בתחומי החקלאות והמים והיכולות הפיננסיות העומדות לרשותם, יסייעו בידי היצואנים בקידום את הפעילות העסקית בהודו.

החברות הישראליות יציגו פתרונות כגון מערכות מתוחכמות להשקייה ובקרות מתוחכמות לחיסכון במים, בקרת נזילות, טיהור מים, שיטות וטכנולוגיות לגידולי חממה (הן בתחום הזנים והן בתחום מערכות בקרה ושליטה), פיתוחים בתחום ניהול רפתות, תפריטי מזון לבע"ח וכן לעופות , בתי אריזה וטכנולוגיות אחסון ושימור ועוד.

כלכלת הודו מדורגת במקום ה- 12 בעולם על פי גודל התמ"ג (אחרי קנדה ולפני מקסיקו). תוך חמש שנים צפויה הודו לטפס למקום ה- 8 ולעקוף את קנדה, ברזיל, ספרד ורוסיה עם תוצר מוערך בכ- 2.1 טריליון דולר.

בשנת 2009 קצב הצמיחה עמד על כ- 6.5%, והתמ"ג על כ- 1.28 טריליון דולר.

יחסי סחר עם ישראל

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010 נראת מגמת התאוששות בסחר בין המדינות אשר הסתכם ב- 763 מליון דולר ללא יהלומים. יצוא הסחורות הראה גידול ועמד על 605 מיליון דולר (יותר מפי 2 ביחס לנתוני הרבעון המקביל אשתקד), כמו כן נרשמה עלייה ביבוא אשר עמד על 158 מיליון דולר ( גידול של 23% ביחס לנתוני הרבעון המקביל אשתקד)

בשנת 2009 הסתכם הסחר בין המדינות כולל יהלומים ב- 3 מיליארד דולר, ירידה של כ- 25% לעומת שנה קודמת. היקף הסחר ללא יהלומים ירד ב- 14% והסתכם בכ- 1.77 מיליארד דולר. יצוא הסחורות להודו ירד ב- 2009 ב- 10% ל- 1.21 מיליארד דולר ויבוא הסחורות ירד ב- 26% ל- 558 מיליון דולר.

הענפים פוטנציאליים לסחר בין ישראל והודו הם: בטיחות ואבטחה, מחשבים וציוד היקפי, אגרו-טכנולוגיה, ציוד רפואי וביוטק, ציוד טלקומוניקציה, איכות הסביבה, וענף טיפול במים.

הודו הינה שותפת הסחר ה- 10 של ישראל.