הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


היקף נזקי הטבע לחקלאות בשבועיים האחרונים כ-20 מיליון ₪


מזג האוויר הסוער גרם לנזקים בגידולים חקלאיים במאות משקים ברחבי הארץ. עיקר הנזק נגרם כתוצאה מהרוחות החזקות שגרמו לנשירה של פרי מהעצים, לפגיעות ברד ולהצפת שדות. כמו כן התקבלו דיווחים רבים על קריסה של בתי צמיחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-01-2018



צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

מזג האוויר החורפי והסוער שפקד את ישראל בשני סופי השבוע האחרונים, אמנם תרם רבות למשק המים, אבל גם הביא איתו נזקים כבדים מאוד לחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי הערכה ראשונית שנערכה בקנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, היקף הנזקים לחקלאים, בעשרת הימים האחרונים, עומד על למעלה מ-20 מיליון ₪. בחברה מציינים כי את רוב המקרים של נזקי הסערה כמעט ולא ניתן למנוע.

מזג האוויר הסוער, ובעיקר הברד והרוחות שהגיעו לעתים עד ל-120 קמ"ש, גרמו לנזקים לגידולים חקלאיים במאות משקים, מרביתם במרכז הארץ. בנוסף לפגיעה בגידולים, בחברה התקבלו בימים האחרונים דיווחים רבים על קריסה של בתי צמיחה.


צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

מהנתונים של חברת קנט עולה, כי בעשרה הימים האחרונים (18/1-28/1) התקבלו בחדר המצב של קנט למעלה מ-500 הודעות של חקלאים על נזקים, מתוכם כ-180 ממגדלי הדרים, כ-160 ממגדלי הירקות וכ-60 ממגדלי האבוקדו.

חלק ניכר מהנזקים נגרם כתוצאה מפגיעה של ברד והצפות בגידולים השונים ובכללם בהדרים ובאבוקדו. הברד והרוחות העזות המטלטלות את הפרי על העץ, פוצעים את קליפת הפרי ובמקרים רבים פוסלים אותו לשיווק וההיקף הסופי של הנזק יוודע רק כשהפירות יגיעו לבתי האריזה. בנוסף, הרוחות העזות גרמו לנשר גדול של פירות מהעצים.


צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

נזקים משמעותיים נוספים נגרמו לגידולי ירקות רבים ובכללם תפוחי אדמה, עגבניות, פלפלים ומלפפונים, תבלינים, חצילים, תות שדה, ירקות כרוביים, חסה, שעועית, תירס, קישוא, צנון ועוד. יצויין כי חלק מהגידולים נפגעו לאחר שחממות קרסו או נקרעו, והגידולים נחשפו ישירות לברד, להצפות, לגשמים העזים ובחלק מהמקרים גם לקרה. נזקים נוספים נגרמו לצמחי נוי כגון כלניות, ציפורן ורוסקוס.