הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פיתוחים חדשים בתערוכת ''יבול שיא''


המוח היהודי ממשיך להמציא לנו פטנטים וכאלה תוכלו לראות בביתני האירוע החקלאי המסורתי השנתי - יבול שיא. קבלו מדגם מייצג של החידושים המקצועיים שיוצגו השנה בתערוכה במתחם הגן הלאומי מעיין חרוד בגלבוע

שמעון וילנאי - מערכת יבול שיא  03-10-2018



טלסקופ חדש מבית בובקט, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''

תערוכת "יבול שיא" 2018 שתפתח את שעריה בבוקר ה-17 באוקטובר, תחשוף בפני המבקרים שורה של פיתוחים וחידושים בחקלאות. המוח היהודי ממשיך להמציא לנו פטנטים וכאלה נראה בביתני האירוע החקלאי המסורתי השנתי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

כאן ועכשיו נציג מדגם מייצג של החידושים המקצועיים שיוצגו השנה בתערוכה במתחם הגן הלאומי מעיין חרוד בגלבוע:

חברת "פלסים אביזרים"

חברת "פלסים אביזרים" מפארק התעשייה בר-לב, על הדרך שבין עכו לכרמיאל, שינתה את פניה מאז הציגה את הפיתוחים שלה בשנה שעברה. ראשית - שמה של החברה שונה ל"פלס פיט", ושנית - מגוון מרשים של פיתוחים חדשים של אביזרים לשוק הגינון והחקלאות.

מתברר שגם כאשר השוק הישראלי נשלט בידי חברת "פלסאון" מקיבוץ מעגן מיכאל, זה שוק שלא עבר שינויים של ממש והצרכנים התרגלו לקבל מוצר איכותי אך כזה שלא עבר שיפור כלשהו.

"זה שוק מקובע לאורך 30 שנה עם אפס שינויים" אומר לנו קובי פרידריך, האוחז 85 אחוז מהבעלות על חברת "פלס פיט". והוא מוסיף: "הצרכנים בארץ התרגלו לעשות שימוש במחברי צנרת שאבא שלי עבד אתם בשנות השבעים של המאה העשרים. ההתקדמות מאז שואפת לאפס. גם בברזים, גם במחברים מכניים, כלום לא השתנה".

דבריו של פרידריך לא נאמרים כביקורת שלילית. הוא די מאותגר מכך שהחברה שבבעלותו נחשבת מספר 2 בתחום, ולדעתו היא הכי טובה בעולם בתחום הזה. לקראת תערוכת "יבול שיא" השנה מציגה חברת "פלס פיט" מוצרים חדשים.


ברז כדורי נילון סיבי זכוכית, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''

"גם כאשר יש לי מתחרה-על מדהים יש לי פוטנציאל להשקיע במו"פ ולפתח מוצרים חדשים שלא היו כמותם" מציין קובי פרידריך. "השקענו השנה שניים וחצי מיליון שקלים בפיתוחים חדשים: ברזים חדשים מניילון משוריין, ברזי גן וברזי כדורים וכן רוכבים חדשים על צינור יציאה לצינור נוסף, וזה מוצר שמשנות השישים של המאה שעברה לא זז מילימטר. הרוכב "תבור" שפיתח המהנדס שלנו אבי תבור, מוגן כפטנט וחוסך לחקלאי או לגנן 70 אחוזים ממשך ההתקנה, הכולל גם ימי עבודה ושעות עבודה רבות".

קובי פרידריך מפרט בפנינו כי בשוק יש ברזי פי.וי.סי. עם חסרונות ופתרונות וברזי פליז. "אנחנו מציגים ברז עם ניילון משוריין בטכנולוגיית ייצור מיוחדת שמוזרק מגוף אחד ולא מורכב ממספר חלקים ולכן יש אפס נזילות. אין לו מאין לנזול. לסדרה הזאת קוראים UNI BODY".

קובי פרידריך (44) מדגיש כי "חדשנות זה המוטו שיוביל אותנו לשנים הבאות ויהיו לנו עוד מספר רב של מוצרים עם מבט שונה על השוק בעולם". "פלס פיט" מחזיקה בהולנד חברה בת והשנה הוקמה חברה בת גם בספרד. לחברה יש עוד זרועות שיווק ברחבי העולם.


קובוטה

סדרת הטרקטורים M4 בגודל בינוני חוזרת מעודכנת ומחודשת, בשלב הראשון ייובא ארצה המודל בעל 72 כ"ס בגרסה פתוחה או סגורה. הטרקטורים עברו שדרוגים ועדכונים רבים וזכו לסביבת נהג וקבינה דומה לסדרת ה M5 . ניתן להוסיף לטרקטור מעמיס וכף קדמית.


M-4 של קובוטה, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''

M5111UN - לראשונה מוציאה KUBOTA מודל המיועד במקורו לגידולי שדה אך רוחב סרניו הוצר במעט. מכלולי הטרקטור זהים לאחריו מלבד סרנים נוצרים היכולים להביא את הכלי לרוחב של כ 173 ס"מ בלבד. הכלי ייובא ארצה בשלב זה רק במודל בן 113 כ"ס ועם קבינה. בהמשך מתוכנן כל טווח המודלים פתוחים וסגורים.


M5111UN של קובוטה, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''


אוריאל ובניו

החברה תציג לראשונה בתערוכת "יבול שיא" את סדרת המגובים החדשה ופורצת הדרך בתחום המטעים. לראשונה יוצג מגוב גזם ברוחב 4 מטר למטעים שפותח בשנה האחרונה. מגוב מטעים יחיד בעולם שעובד עם 2 שמשות ומרכז את הגזם למרכז השורה במעבר אחד.


מגוב גזם, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''

בנוסף, לראשונה בתערוכה, תציג חברת אוריאל ובניו מרסקת גזם חדשה בעלת סכיני ריסוק ייחודיות בעולם למטעי תמרים.


מרסקת גזם, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''


טלסקופיים חדשים מבית BOBCAT – מיוחדים לעולם החקלאי

כיום ניתן למצוא במרבית הרפתות מעמיס (שופל) אשר משמש למגוון עבודות כגון איסוף מזון, פינוי סופי של לכלוך מהרפת, עבודות תחזוקה בגובה ועוד. בנוסף למעמיס בדרך כלל ניתן למצוא בובקט (יעה אופני זעיר) אשר מבצע עבודות קטנות ומשלימות כגון עבודות ניקיון קלות, איסוף ושפיכה של מזון ופסולת, ניקוי מדרכים ועוד.

כל אחד מהכלים הינו בעל יכולות מוגבלות בכל הנוגע לעבודה ברפת ולכן מותיר את בעליו למצוא פתרונות יצירתיים ולעיתים לא בטיחותיים בכדי לבצע עבודות נדרשות.

כיום, כלי חדש אשר הגיע לשוק בישראל נותן מענה למגוון הפעולות אשר מתבצעות ע"י שני הכלים הללו ואף נותן מגוון יישומים נוספים אשר מסייעים בפעילות השוטפת של הרפת.

הטלסקופי החדש משלב את יכולות הבובקט והשופל הקלאסי ומאפשר בין היתר גם: הרמה לגובה של עד שבעה מטרים (לעומת שופל אשר מגיע לגובה מקסימלי של 3.8 מטר), סל הרמה בטיחותי, אביזרים מגוונים כגון חובק, מזלג ועוד. הכלי הינו בעל מהירות עבודה גבוהה במיוחד, נוח וקל לתפעול ובעל שדה ראה רחב מאוד.

עלות טלסקופי ממוצע הינה כחצי מעלות של שופל ובובקט, ובנוסף ניתן ליהנות כמובן מעלויות תחזוקה מצומצמות, חסכון בזמן המושקע בתחזוקה, סולר וביטוחים.

דגמי הטלסקופיים החדשים ה30.60 TLS וה- 43.80 TLS מככבים כבר ברפתות ובמרכזי המזון ברחבי אירופה.


טלסקופ חדש מבית בובקט, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''


ConserWater

כלי עבודה לחקלאי שעובד באמצעות בינה מלאכותית (artificial inteligence) העוזר לך לגדל צמחים בריאים יותר בעזרת פחות משאבים. הבינה המלאכותית של ConserWater יכולה לחסוך לך עד 30% בצריכת המים, תוך כדי הבטחה שהצמח מקבל את כמות הדשנים הרצויה והנדרשת וכל זאת במחיר משתלם לכל חקלאי וללא הגבלת שטח.

ConserWater הינו הבינה המלאכותית הראשונה בעולם שנותנת לך חיזוי מדויק למתן השקיה ודישון לצמחים בכל מיקום על כדור הארץ בכל זמן. ConserWater משתמש בלווינים ציבוריים ופרטיים, חיזוי מזג האוויר בטכנולוגיה לוקאלית ולא ע״י תחנה מטאורולוגית הקרובה ביותר, טופוגרפיה ועוד מספר מדדים בזמן אמת לצד למידה עמוקה של מידע גיאו מרחבית (geospatial deep learning) ע״מ לתת חיזוי מדויק לצורכי השקיה ודישון נכונים. החיזוי ניתן לרזולוציה של 3 מטר רבוע ורמת דיוק של חיישני לחות בקרקע, אך ללא כל חיישנים או כל חומרה אחרת וללא העלויות הנלוות שברכישת חיישנים אלו.


חברת רם מיכון חקלאי

חברת רם און חושפת לראשונה בתערוכה 2 כלים חדשים: מכונת קשירה חשמלית לגפן, מטע וחממות. כמו כן מגוב גזם למטע, לפרדס ולכרם.


מכונת קשירה חשמלית לגפן, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''


צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''


פילדאין – מערכת לניהול חווה חכמה

חברת פילדאין, תציג בתערוכת "יבול שיא" את המוצר החדש של החברה - פלטפורמה לניהול חווה חכמה. המוצר החדש הינו הרחבה למוצר הקיים של החברה בישראל, ניהול ממשק ההדברה. כיום פילדאין עובדת עם למעלה מ-50% משטחי גידולי הפירות בישראל, כלומר כל פרי שני המיוצר בישראל עובר דרך המערכת המייצרת אינטילגנציה ממוחשבת בתהליך המורכב של עולם הריסוסים והגנת הצומח.

קונספט ניהול חווה חכמה נולד לראשונה על מנת למצוא קשר בין פעולות שונות בחלקה לבין פעולות הגנת הצומח, על מנת לספק תמונה שלמה של מצב החלקה. לדוגמא, קישור הבדלים ביבול לפעולות ריסוס עם תקלות. עם תחילת העבודה על המוצר החדש, הגיעה דרישה גבוהה מהשטח להרחבה של המוצר לכלל הפעולות והתצפיות השונות, אשר בחלקה מסויימת מתבצעות עשרות פעמים במהלך עונה ומהוות עלות ניכרת מסך ההוצאות לדונם.

פלטופרמת ניהול חווה חכמה מחברת בין כלל הפעולות בחלקה דרך מידע אמת (Ground truth) המגיע מסנסורים מתקדמים ואפליקציות ייעודיות; חיבור המידע מייצר ציר זמן חלקה שלם המכיל בתוכו את כלל הפעולות האגרונומיות תוך חיבור לפעולות האמיתיות שקרו שטח. מידע מסוג זה מייצר את היכולת לקבל החלטות מושכלות בזמן אמת, לייעול תהליכי הגידול על מנת לחסוך בתשומות העולות משנה לשנה והגדלת התפוקות ליחידת שטח.

המערכת ידידותית למשתמש ומותאמת לצרכים של כל מגדל, מדריך, פקח ומנהל, אשר מעוניין להתשתמש במידע על מנת לייצר יותר ולהפחית עלויות.


מערכת לניהול חווה חכמה של חברת פילדאין, צילום: באדיבות מערכת ''יבול שיא''