הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חגיגה בערבה - אלפי מבקרים הגיעו לפתיחת התערוכה החקלאית


ראש המועצה האזורית אייל בלום: ''חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקדמה והחדשנות של החקלאות הישראלית. אנו גאים לארח מגוון רחב של יזמים פורצי דרך בתחום החקלאות, לצד חקלאים שמייצרים את היבולים האיכותיים ביותר בעולם''. התערוכה נמשכת גם מחר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-01-2019



1. העגבנייה הקטנה בעולם מחוות קדמה בעידן, צילום: מו''פ ערבה תיכונה

אלפי מבקרים הגיעו הבוקר ליומה הראשון של התערוכה החקלאית הגדולה בישראל - יום פתוח הערבה 2019. מחר (ה') תארח התערוכה את נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

התערוכה מתקיימת בתחנת "יאיר" בחצבה, היא משתרעת על פני 20 דונם ומציגות בה 200 חברות מובילות את החידושים והפיתוחים העדכניים ביותר בביתני תצוגה וחממות. התערוכה מניפה את דגל חדשנות הפיתוח החקלאי המתקדם בישראל בתחומי תעשיות החקלאות, מים, גינון, מיכון, אנרגיה סולרית ופיתוחים של זנים חדשים בענף הירקות, פירות וירקות, עשבי תבלין, חקלאות ימית המתפתחת בישראל, מיכון חקלאי , רכבי שטח מדגמי 2019 ועוד.

לתערוכה צפויים להגיע עשרות אלפי מבקרים מהארץ והעולם, לחזות בהצלחת חקלאות ההיי טק המשגשגת, בלב המדבר, עם תוצרים ויבולים חקלאיים מובחרים, העומדים בתקנים המחמירים ביותר של האיחוד האירופי ומיוצאים לשווקי אירופה וארה"ב.


עגבניות צהובות בטעם אגב ועגבניות שחורות של חברת זרעים טכנולוגיות, צילום: מו''פ ערבה

באירוע הפתיחה החגיגי שהתקיים במרכז ויידור, התייחסה יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגת המערך לחשיבות עידוד החקלאות הישראלית: "לחקלאות יש ערך ציוני וכשאר מפעלי הציונות, היא אינה יכולה להתנהל רק במונחים של רווח והפסד. למדינה יש אחריות והיא לא יכולה להפקיר את החקלאות לחסדי השוק החופשי''

''רק אתמול התבשרנו שאינטל תרחיב את השקעותיה בישראל, הוסיפה חיימוביץ', ''ותקבל מענק בשווי של 4 מיליארד שקלים ותשלם בעשור הקרוב 5% מס. אם המדינה הייתה לוקחת את 4 מיליארד השקלים האלה ומשקיעה אותם בעידוד מו"פ בתחום החקלאות ובמשקים חקלאיים, מצב החקלאות היום היה שונה לחלוטין, היצוא היה מזנק והיו יותר מקומות עבודה".

אייל בלום, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה: "חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקדמה והחדשנות של החקלאות הישראלית. אנו גאים לארח מגוון רחב של יזמים פורצי דרך בתחום החקלאות, לצד חקלאים שמייצרים את היבולים האיכותיים ביותר בעולם. ישראל הפכה עם השנים לא רק למעצמה חקלאית, אלא גם למעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות".


מכירת תוצרת חקלאית מהערבה, צילום: מו''פ ערבה תיכונה

בתערוכה התקיים כנס מקצועי ודיון על עתיד גידול הקנאביס הרפואי בערבה, לאור החלטת הממשלה השבוע, לאשר ייצוא קנאביס רפואי. גידול קנאביס בערבה חשוב להמשך קיומם של יישובי הערבה, שעדיין מתמודדים עם משבר גידול הפלפל. היכולות המקצועיות והאקלים המתאים, יאפשר למשקים בערבה להפוך למוקד מחקר וגידול קנאביס רפואי לייצוא. כמו כן, קשרי המסחר של חקלאי הערבה בשווקים באירופה יאפשרו שיווק מקצועי ויעיל.

במסגרת התערוכה, הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים מצטיינים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון, YES ובזק בינלאומי ובני משפחת גוראון.

בין הגידולים והחידושים בתחום החקלאות המוצגים בתערוכה: מלון נחש מסנגל, בעל חיי מדף ארוכים, שיח פלפלים בעציץ, כרוביות בצבעי הקשת, פלפל ללא גרעינים, פלפל על גזע בעציץ, אבטיח צהוב, העגבנייה הקטנה בעולם, חציל שאינו סופח שמן, פרי חיי הנצח מומורדיקה, פטל בשיא החורף, לימון ללא גרעינים, עגבנייה מתקלפת, גידולי דגים וסרטנים לנוי ועוד.


פלפלים של חברת חישתיל, צילום: מו''פ ערבה תיכונה

כמוכן מוצג בתערוכה מתחם של המתמחים בערבה, המגיעים מארצות שונות ללימודי חקלאות מתקדמת, בשיתוף אוניברסיטת ת"א, שיציגו את תרבותם ותלבושותיהם.

בנוסף, ישנו במקום שוק חקלאות חברתית ישירה, למכירת ירקות מובחרים המטופחים בערבה ללא פערי תיווך, ישירות מהחקלאי לצרכן.

משרד "תקשורות" בבעלות יעל שביט, מטפל זו השנה ה-12 ברציפות בתקציב הדוברות ויחסי הציבור של התערוכה החקלאית השנתית, הגדולה ביותר המתקיימת כיום בישראל, התערוכה תימשך יומיים, בתאריכים 30-31 בינואר 2019, בתחנת המחקר "יאיר "במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, בחצבה.