הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תעשיית היין העולמית מצביעה לים המלח


ההצבעה לים המלח, המועמד לאחד משבעת פלאי תבל של הטבע, תתקיים במסגרת תחרות TERRAVINO 2010 במלון דניאל ים המלח, בהשתתפות שר החקלאות, ראשי תעשיית היין בארץ ובעולם ושוחרי יין וגורמה מכל הארץ. משרד התיירות קורא לכל הישראלים ולכל אוהבי ים המלח ברחבי העולם להתגייס כ''שגרירים'' של ים המלח ולקדם את ההצבעה בעדו באתר האינטרנט ובפייסבוק

מערכת פורטל החקלאות  17-11-2010


טרהוינו 2010, תחרות היין הבינלאומית שתתקיים בשבוע הבא  (27-21.11), העתיקה השנה את מיקומה לים המלח (מלון דניאל מרשת מלונות טמרס) בכדי לקרוא לתעשיית היין העולמית והישראלית להצביע בעד ים המלח כאחד מ-7 פלאי הטבע בתחרות הבינלאומית בה מתמודד הים.

מארגני התחרות פנו לראשי תעשיית היין בעולם ובישראל וביקשו מהם ומאנשיהם להצביע לים המלח. בעקבות זאת - אלפי הצבעות לים המלח כבר נשלחו מאנשי תעשיית היין בארץ ובכל העולם.

במסגרת ערב הגאלה של התחרות שיתקיים ביום רביעי הבא ( 24.11), בהשתתפות שר החקלאות, ראשי תעשיית היין בארץ ובעולם ושוחרי יין וגורמה מכל הארץ, תתקיים הרמת כוסית חגיגית עם איחולי הצלחה לים המלח ובקשה שכל המשתתפים יתגייסו כדי להביא כמה שיותר מצביעים. כמו כן, במהלך פסטיבל טרהוינו שייפתח לקהל הרחב בסופ"ש הנועל את התחרות (27-25.11) יוצב דוכן של ים המלח אשר יסביר על התחרות וינחה את הקהל הרב שיגיע להצביע לים המלח במקום.

בנוסף, אם ים המלח אכן יהפוך לאחד מ-7 הזוכים בתחרות, התחייבה חברת "איש הענבים" (המארגנת ומפיקה את טרהוינו) לתרום את היין עבור הרמת הכוסית החגיגית באירוע הניצחון של הים!!

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ציין כי "זכייתו של ים המלח בתחרות חשובה זו צפויה להביא לגידול משמעותי בתיירות בכלל ובתיירות מרפא לישראל בפרט. אני מברך את הגורמים הפועלים לקידום מטרה זו ובהם תעשיית היין. כרגע עלינו לרכז כוחות להשגת יעד נכסף זה". עוד הוסיף ואמר: "כינוס זה (טרהוינו) מעלה את קרנה של ישראל כיעד לתיירות קונגרסים וכנסים בינלאומיים".

ים המלח מתמודד מול 27 אתרי טבע מהעולם, בגמר התחרות הבינלאומית לבחירת 7 פלאי עולם הטבע. התחרות מסתיימת ב-11.11.2011. ים המלח נרשם לתחרות לפני כ-3 שנים ע"י המועצה האזורית מגילות ים המלח. 28 אתרים, מתוך למעלה מ-420 אתרי טבע מכל העולם, העפילו לשלב הגמר, בהם ים המלח, הגרנד קניון, האמזונס, המאלדיבים, הגלאפגוס, מחסום השונית הגדול באוסטרליה ורבים נוספים.

ההצבעה מתקיימת באמצעות האינטרנט והטלפונים הניידים, ולפי הערכות קרן 7 פלאי עולם - המקיימת את התחרות, צפויים להצביע בה כמיליארד איש מרחבי העולם. על מנת להפוך לאחד מ-7 המופלאים, צריך כל מתמודד לגייס כ-300-400 מליון קולות.

משרד התיירות, שהינו ועדת התמיכה הרשמית בים המלח מטעם ישראל, קורא לכל הישראלים ולכל אוהבי ים המלח בכל רחבי העולם להתגייס כ"שגרירים" של ים המלח ולקדם את ההצבעה בעדו. מדובר בפרויקט בעל משמעות כלכלית גדולה, גאווה לאומית, וערכי היסטוריה, מורשת, סביבה וטבע, מדע, תרבות ועוד.

אין קולות צפים!! - מצביעים "ים המלח"

מצטרפים לפייסבוק של ים המלח  

מסרון: שולחים למספר 2244 את המילים: ים המלח או بحر الميت או DEAD SEA  

(מחיר משלוח הודעה: 1 ₪ בישראל, 1 זלוטי בפולין, 0.2 א"ג בטייוואן, 2 ראנד בדא"פ. ניתן להצביע ללא הגבלה).

אתר משרד התיירות www.goisrael.com  

אתר ים המלח  
www.votedeadsea.com

אתר התחרות  
www.new7wonders.com