הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תפוח כפרי - סגולה להולדת בנים !?


התפוח הכפרי בעל הטעם חמצמץ, נחשב ללהיט בסין בשל היותו בעל סגולות להולדת בנים זכרים. הפרי יוצג לצד פירות אקזוטיים נוספים בתערוכת אגרו משוב המתקיימת בחודש מרץ בגני התערוכה בתל אביב

מערכת פורטל החקלאות  20-2-2011


העמותה לפירות אקזוטיים תציג בביתן החידושים בתערוכה החקלאית הבינ''ל אגרו משוב ה-21, את הזנים החדשים של הפירות האקזוטיים. בין הפיטאייה, הספודילה והספוטה תציג העמותה את התפוח הכפרי, פרי חדש המזכיר את המשמש והשיזף, בעל טעם חמצמץ. התפוח הכפרי אשר גדל בקליפורניה, נחשב ללהיט בסין בשל היותו בעל סגולה להולדת בנים.

"התפוח הכפרי ידוע כפרי בעל חומציות גבוהה. פירות בעלי חומציות גבוהה סופגים אנזימים אשר מגיעים עם פלסמת הדם למערכות של ההפרשה בגוף, כולל מערכת הרבייה'' מסביר אברהם חסידים, הבעלים של בוסתן הכרמל המגדל את התפוח בארץ.  ''כידוע, רמת החומציות במערכת הרבייה משפיעה על הפרשות של תאי הזרע. ברמת חומציות שכזו, תאי הזרע השורדים הם תאי הזרע הזכריים ולכן ככל שאישה תאכל יותר מהתפוח הכפרי יש לה סיכוי להרות בן".  מוסיף חסידים.

פרי נוסף שיוצג בתערוכה הוא השיזף הסיני, המזכיר במראהו את פרי התמר, והינו בעל טעם מתוק. את השיזף הסיני ניתן לאכול גם כפרי יבש. אבי אלמוגי, יו"ר המועצה לפירות אקזוטיים מציין כי הוא צופה לשיזף הסיני עתיד מזהיר: "הפיתוח של השיזף הסיני קיבל תנופה חזקה במדינות שונות בעולם ומשווק שם בעשרות זנים שונים. העובדה שמדובר גם בפרי יבש מגדילה את סיכוייו לחדור אל הטעם הישראלי".

לצד החידושים בענף הירקות והפירות יוצגו בתערוכה פתרונות טכנולוגיים חדשניים בענף החקלאות. מאות חברות ישראליות ובינלאומיות יציגו פתרונות חובקי עולם להגדלת היבולים ולניצול מתקדם של השטחים החקלאיים העומדים לרשות המגדלים. במקביל יתקיימו כנסים, סימפוזיונים בינלאומיים ומפגשי פסגה בהשתתפות אנשי המקצוע המובילים ובכירי הענף בישראל ובעולם.

תערוכת אגרו משוב ה 21 תתקיים בתאריכים ה-2-3 במרס 2011 בגני התערוכה בתל אביב.

להזמנה מראש של כרטיסים לתערוכה ולכנסים ללא תשלום: www.agromashov.net. מחיר כניסה ללא הזמנה: 80 ₪. שעות פעילות יום ד': 10:00-18:00, יום ה': 10:00-18:00