הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוגרים את המים לחקלאי הנגב


שנת 2010 הייתה שנת בצורת קשה בנגב ועקב כך נאלצו החקלאים לחרוג ממכסת המים שהוקצתה להם. החקלאים שילמו את חובם לחברת מקורות, אך סירבו לשלם את הקנסות בסך 18 מליון ₪ שהוטלו עליהם. מקורות הודיעה לחקלאים על הגבלת הקצאת המים החל מהיום (א'). ועדת הנגב אמורה להתכנס ולגבש את החלטתה לאור המצב

מערכת פורטל החקלאות  30-10-2011


למרות שנושא קנסות המים השערורייתיים שהוטלו על חקלאי הנגב, נמצא על שולחנה של הממשלה, קיבלו החקלאים בעוטף עזה ובנגב, מכתב מחב' מקורות, על הכוונה להגביל את אספקת המים החל מהיום, 30.10.11.

כזכור, שנת 2010 הייתה שנת בצורת קשה בנגב ובשל כך נאלצו החקלאים לחרוג ממכסת המים שהוקצתה להם. חריגה זו גרמה לרשות המים "לקנוס" את החקלאים בסכומי עתק ולדרוש תשלום מופקע ומוגזם לדבריהם, בעבור מי השפד"ן שמשמשים להשקייה בשדות הנגב. החקלאים שילמו את כל חובותיהם לחב' מקורות, אך סירבו לשלם את הקנסות השרירותיים שהוטלו עליהם ע"י רשות המים ואשר עומדים על סך של כ- 18 מליון שקלים.

"מסתבר שאין גבול לחוצפה ולניתוק מהשטח" אומר יאיר מנע, מנכ"ל מושבי הנגב. "בשבוע האחרון וגם היום בבוקר, אנו מעבדים את השדות תחת אש והפצצות, אך כנראה שיש כאלה שחושבים שהלחימה בטרור היא רק שלנו, של תושבי הנגב והחקלאים ולא של המדינה כולה. במקום לשאת את החקלאים על כפיים, על אי הפקרת אדמות המדינה, מאיימים עלינו שוב שלא יספקו לנו מים להשקיית השדות."

הגוף שמאחד את חקלאי הנגב 'ועדת הנגב', אמור להתכנס ולהחליט על ההתנהלות לנוכח כוונת 'מקורות'.