הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל: שטחי צינון לירקות ופירות בערבה


מבנה קירור וצינון מהחדשניים בעולם נבנה בערבה על ידי ''האגודה החקלאית עין יהב'' על שטח של כ-30 דונם. שטחי הצינון הראשונים שהוקמו בישראל, צפויים להאריך את חיי המדף של הירקות והפירות ולשמור על טריותם ואיכותם. במתחם פועלות גם מלגזות חדישות הממונעות בחשמל ובעתיד יוצבו על גג המבנה פאנלים סולאריים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-2-2012


"האגודה החקלאית עין יהב" מתרחבת ועוברת למבנה חדשני המשלב טכנולוגיות מהמובילות בעולם בתחום האחסנה והקרור. המבנה החדש שעלות הקמתו 6 מליון ₪, משתרע על שטח של כ-30 דונמים ומכיל שטחי קירור ולראשונה בישראל - שטחי צינון התורמים להארכת חיי המדף של הירקות ושמירה על טריותם ואיכותם. בנוסף, כחלק מצעדי ההתייעלות של האגודה, במתחם פועלות מלגזות חדישות שמופעלות בעזרת חשמל, אשר החליפו את מלגזות הבנזין המזהמות ובעתיד צפויה החברה להציב פאנלים סולאריים על גג המבנה במטרה לחסוך באנרגיה ובחשמל.

דניאל לב, מנכ"ל האגודה החקלאית עין-יהב: "בשנה האחרונה מחקה האגודה את הגרעון שצברה בשנים קודמות ואף הגיעה לרווחים, שחלקם הושקעו במבנה החדש, המשלב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. המבנה החדש הוא צעד נוסף בשורת צעדי התייעלות שמבצעת האגודה, שמטרתם להשביח את איכות הירקות המשווקים ולהמשיך לספק לציבור בישראל ירקות איכותיים, נקיים ובריאים יותר".

"האגודה החקלאית- עין יהב" היא האגודה החקלאית השיתופית הגדולה בישראל בתחום הירקות. באגודה חברים מרבית מהמשקים החקלאיים במושב עין-יהב, המושב החקלאי הגדול ביותר בארץ כיום, המונה כ- 120 משקים חקלאיים פעילים. רוב משקי המושב עוסקים בגידול מגוון ירקות חורף כגון: מלון, פלפל אדום, צהוב, כתום ובהיר, עגבניות חממה, צ'רי חממה ושטח פתוח, ענבים בחממות, אבטיח, חציל, מנגו ועוד גידולים חדשים בחלקות ניסיוניות.

האגודה מרכזת את כל תחום השיווק מהשדה ועד הלקוח הסופי, ומפעילה מערכת שכוללת בקרת איכות מהקטיף ועד קליטת התוצרת לשיווק, סידור והתאמת הזמנות עפ"י צרכי הלקוחות, טרנזיט לשוק המקומי ושירות טרנזיט לחברות היצוא, סידור הובלות לכל חלקי הארץ, הנהלת חשבונות ופעולות שיווקיות דוגמת פרסום ויחסי ציבור.