הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש ליום האהבה: תפוח אדמה נשיקות


גם תפוח האדמה המסורתי מקבל מנה גדושה של רומנטיקה, וב''ביתן החדשנות'' בתערוכת Fresh AgroMashov מחכה לכם זן רומנטי במיוחד, המפאר את קליפתו הבהירה של התפוח בנשיקות כחלחלות מהטבע. עוד בתערוכה - שורש ה''יאקון'' שאוקלם בישראל ומסתמן כפתרון טבעי לסובלים מסכרת והשמנת יתר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-12-2012


אורי רבינוביץ ממושב צופית מוסיף לנו הרבה רומנטיקה לתפריט, עם זן חדש של תפוחי אדמה שגדל השנה לראשונה בארץ וזרעיו מיובאים מצרפת. השדה הראשון בארץ נזרע בתחילת דצמבר 2011 והיבול המסחרי הראשון צפוי להיאסף באפריל 2012. תפוח האדמה המתהדר בשפתיים בגוון כחלחל יוצג במסגרת "ביתן החדשנות" בתערוכת 2012 Fresh AgroMashov שתתקיים בסוף החודש בתל אביב.

את הזן "תפו"א נשיקות" (בצרפתית "בלו בלה"), ניתן לזהות בזכות קליפתו הלבנה שעליה מוטבעים (מהטבע) סימני שפתיים כחולות. לתפו"א נשיקות טעם מתקתק עם ארומה של תפו"א ירושלמי. בעל 19% חומר יבש (אינו מתפרק בבישול), מה שהופך אותו אידיאלי לאפייה בתנור וכצ'יפס גורמה.

עוד בתערוכה - העמותה לפירות אקזוטיים בישראל תציג לראשונה את שורש ה"יאקון" (Yakon), שאוקלם בישראל ומסתמן כפתרון טבעי לסובלים מסכרת והשמנת יתר. השורש הפריך והמתוק הוא בעל ערך קלורי נמוך במיוחד והרכב תזונתי עשיר, וידוע כבעל יכולת של ויסות כמויות הסוכר בדם, ללא שימוש באינסולין.

השורש שאוקלם בארץ על ידי משה וייס, חבר העמותה, משתייך למשפחת הארטישוק הירושלמי והחמנייה, והתגלה במקור על ידי שבט האינקה בפרו (על פי ממצאים ארכיאולוגיים). רק בהמשך נתגלה שוב על ידי היפנים - שנהגו לעשות שימוש בעלי הצמח להכנת תה וגילו את סגולותיו בוויסות כמויות הסוכר בדם - ללא צורך בשימוש באינסולין, בדיוק באותם מקרים בהם צרך החולה כמות גדולה של עמילנים או סוכר.

שורש ה''יאקון'' לסובלים מסוכרת והשמנת יתראת היאקון תוכלו לזהות בזכות דמיונו לבטטה. קליפתו בעלת גוון חום כהה ועשירה בחומרים שמעודדים את התפתחות חיידק הביפידוס (Bifidus) המשפר את פעילות המעיים.

יניב מהעמותה לפירות אקזוטיים בישראל: "היאקון הוא שורש טעים, מזין ובריאותי במיוחד, שנפוץ בתרבות היפנית בזכות יתרונותיו בויסות סוכר בדם והיותו דל קלורי. למי שרוצה לנסות בבית, הייתי ממליץ להשאיר את היאקון לייבוש בשמש, על מנת להעלות את רמת המתיקות, וליהנות ממנו כחטיף פריך".

תערוכת 2012 Fresh AgroMashov יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" - העומדת גם מאחורי תערוכת "קלינטק" ומגזין משוב לחקלאות. התערוכה תתקיים בין התאריכים 29.02-1.03.2012 בגני התערוכה תל אביב, וצפויה לארח למעלה מ- 25,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים בתחום החקלאות מרחבי העולם - בין השאר: מירדן, תורכיה, קפריסין, רוסיה, איטליה, רומניה, וייטנאם, אוקראינה, הולנד, הודו, אתיופיה, גרמניה, גאנה וסנגל. השנה תתמקד התערוכה בנושא שיווק התוצרת החקלאית הטריה והקטנת פערי התיווך בענף החקלאות, הינה התערוכה היחידה בישראל המפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים ומשווקים מהארץ ומחו"ל.
תערוכת אגרו משוב