הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקלמנטינה הישראלית ''אור'' נוחתת ביפן


כ- 45,000 טון של קלמנטינות מסוג ''אור'' צפויים לצאת השנה מפרדסי ישראל לשווקי העולם. הקלמנטינות הישראליות ללא גרעינים שהן פיתוח ישראלי ייחודי זוכות לביקוש רב בשווקי אירופה ורוסיה, ולראשונה השנה משווקים 300 טון מזן זה גם ליפן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-3-2012


קלמנטינות "אור", זן ייחודי שפותח בישראל וזוכה לביקוש רב בשווקי אירופה ורוסיה מיוצא השנה גם ליפן בהיקף של כ-300 טון. מענף ההדרים במועצת הצמחים נמסר כי סך ייצוא ה"אור" השנה לשווקי העולם יעמוד על כ- 45,000 טון.

לפי נתוני ענף ההדרים במועצת הצמחים, מתחילת העונה ייצאו פרדסני ישראל כ-127 אלף טון פרי הדר מזנים שונים, כאשר עיקר הייצוא עד כה היה של אשכוליות אדומות, פומלית, שמוטי, מינאולה ונובה לשוקי אירופה, יפן ורוסיה. סך הייצור השנה בישראל יסתכם בכ-590 אלף טון פרי הדר ישראלי, כ-190 אלף טון מיועדים לייצוא. סך ערך הייצור מוערך ב – 1.1 מיליארד שקלים בשנה.

זן קלמנטינת "האור" הינו פרי קליף ללא גרעינים אשר פותח בישראל ע"י מכון וולקני, ענף ההדרים במועצת הצמחים ושירותי ההדרכה של משרד החקלאות, ונרשם בעולם כפטנט. "האור" משווק בחודשים ינואר עד אפריל, לאחר סיום שיווק ההדרים המגיעים לשווקי אירופה מספרד וממרוקו. עקב איכותו המעולה הוא זוכה לביקוש רב ומשמר את ערכו של מותג JAFFA האיכותי והוותיק.

בישראל 182,000 דונם פרדסים וב-2012 מתוכננות נטיעות פרדסים בהיקף של עוד 12,000 דונם, בעיקר של קליפים חדשים כמו זן "האור".

טל עמית, מנהל ענף ההדרים: " פרדסני ישראל מתמודדים בשוק האירופי והרוסי מול פרדסני מצרים ,מרוקו,ספרד וטורקיה כאשר כל אחת מהן מייצאת מעל מיליון טון פרי הדר . אנחנו פועלים להגדלת אפשרויות הייצוא באופן מתמיד , בין היתר ע"י פתיחת שווקים חדשים. השוק היפני מתעניין מאוד בזן אור בשל איכותו יוצאת הדופן. שיווק הקלמנטינות המקומיות מסתיים בחודש פברואר, ולכן צפוי ביקוש גדול לאור הישראלי."