הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסינים רוצים עוד חלב: משלחת מסין הגיעה להשתלמות בארץ


תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא כ-5500 ליטר לשנה. רפתות בסין שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו לכמות כפולה של 11500 ליטר בשנה. הסינים שנדהמו מהתוצאות, שלחו לארץ משלחת מומחים להשתלמות מקיפה של חברת אפימילק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-3-2012


מה קורה כשכל סיני שותה עוד כוס חלב בבוקר... קבוצת מומחים סינים בתחום החלב עורכת בימים אלה השתלמות של מספר שבועות בארץ בשילוב התנסות מעשית בחליבת פרות, במטרה ללמוד את השיטות הישראליות להגברת תפוקת החלב ושיפור מצבן הבריאותי ואיכות החיים של הפרות.

המשלחת הגיעה בעקבות הצלחת קורס שהתקיים בחודש ינואר האחרון של מנהלים סינים בענף החלב שהשתתפו בתכנית השתלמות מקיפה של כ-3 חודשים בישראל.

הסינים הם אורחי אפימילק מקיבוץ אפיקים, מהחברות המובילות בעולם בתחום טכנולוגיות הרפת, מערכות מיחשוב, הטיפול בחלב בעת החליבה והשמירה על רווחת ובריאות הפרות.

בשנים האחרונות נמצא משק החלב בסין בצמיחה מהירה לנוכח הביקוש ההולך וגובר לחלב ומוצריו בעקבות העליה ברמת החיים. על אף שיעור הצמיחה הגבוהה, צריכת החלב בסין בליטרים לנפש עדיין נמוכה משמעותית לעומת המקובל בישראל ובמדינות המערב והתחזית שהפער יודבק בשנים הבאות כך שיש להיערך לגידול נוסף בביקושים.

תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין רב בסין וזאת בין השאר הודות לרפת הדגמה מתקדמת שהוקמה על ידי ממשלת ישראל ובה מיושמים האמצעים של אפימילק - צ.ח.מ אפיקים. תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5000-6000 ליטר לשנה ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו לכמות כפולה של 11500 ליטר בשנה, דבר שיצר תהודה רבה ברחבי סין.

הסינים עוברים בארץ תוכנית הדרכה מקיפה בשפה הסינית הכוללת את מכלול הנושאים הנוגעים לניהול הרפת: תזונת הפרות והעגלים, זיהוי מהיר של שינויים בהתנהלות הפרות באמצעות "מד התנהגות", הגדלת תכולת החלבון והשומן בחלב, זיהוי של חלב בעייתי בזמן אמת ובידודו והזנת הפרות.