הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשד: צעירה ניסתה להבריח שני גורי כלבים מאורקראינה


החשודה נעצרה בנתב''ג כאשר ברשותה שני גורים מגזע בוקסר צרפתי ששווים מוערך בכ-4,000 ₪ כל אחד. הצעירה חשודה בזיוף והונאה של הרשויות, תוך סיכון להפצת מחלת הכלבת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  9-7-2012


צעירה תושבת חיפה בשנות העשרים לחייה, שהגיעה בשבת בטיסה מאוקראינה לישראל, נתפסה על ידי פקחי משרד החקלאות בנמל התעופה בן גוריון כאשר ברשותה 2 כלבים כבני 3 חודשים. הכלבים, מגזע בוקסר צרפתי, הגיעו ללא רישיונות וללא תעודות בריאות כנדרש. שווי כל כלב נאמד בכ-4,000 ₪.

הצעירה נתפסה עם גורי הכלבים בעת ביקורת נוסעים שגרתית המבוצעת על ידי פקחי השירותים הווטרינריים בנמל התעופה. פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות עיכבו אותה לחקירה, בה הודתה במעשה, ופירטה את הדרך בה בוצעה העבירה. לדבריה, רופאה וטרינרית באוקראינה סיפקה לה רישיונות ותעודות חיסון נגד כלבת, למרות שבפועל הכלבים לא חוסנו כלל. הצעירה נחשדת בזיוף והונאה של הרשויות, תוך סיכון רב להפצת מחלת הכלבת בארצנו. נגד הצעירה נפתח תיק משפטי.

גורי הכלבים הועברו לטיפול השירותים הווטרינריים בתחנת ההסגר בנתב''ג, שם קיבלו שתייה ומזון, ובהתאם להחלטת מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, הוחזרו לארץ מוצאם כדי למנוע אפשרות של חדירת מחלות המסכנות את התושבים ובעלי החיים בישראל.

"בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות'' אומר ד"ר צביקה אבני רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב''ג. ''אחת הדוגמאות המוכרות ביותר היא מחלת הכלבת, הפוגעת גם בבני אדם והינה חשוכת מרפא. כמו כן, אנשים הרוכשים כלבים שהגיעו לארץ בדרכי מרמה וללא התעודות הנדרשות, עשויים לסבול מעוגמת נפש ומהפסד כלבם וכספם, היות וכלבים אלו מגיעים צעירים מדי ופעמים רבות מתגלים כחולים במחלות קשות''