הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פיתוח חדש: מתקן ייחודי יאפשר לגדל עשרות סוגי ירק בבית


עם המתקן של חברת 'דרך הירק' יוכל כל אחד לגדל בביתו בו זמנית עשרות סוגי צמחים או ירקות ללא צורך בניסיון קודם, שטח אדמה, או השקעה מרובה. התוצאה: ירקות טריים ונקיים מריסוס. המתקן יוצג בתערוכת קלינטק 2013 שתתקיים החודש בגני התערוכה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-01-2013


פתרון חכם לגידול ירקות בעידן המודרני: מתקן 'מגדל ירק' שפיתחה חברת 'דרך ירק', מאפשר לגדל עד כ-60 צמחים בו-זמנית בשיטה פשוטה להבנה ותפעול, המתבססת על מצע שתילה ייחודי מאוורר ועשיר במיוחד.

היתרון הבולט של המתקן הוא שמעתה יוכל כל אחד לגדל ירקות בשטחים קטנים - דוגמת מרפסות, גגות, דקים או פטיו - ללא צורך בהשקעת של זמן, ניכוש עשבים או עידור הקרקע ותוך כדי חיסכון משמעותי במים.

כיצד זה עובד? המתקן מתבסס על מערכת ורמיקומפוסטינג - מערכת המייצרת הומוס על ידי פעולת תולעים אדומות, המפרקות פסולת אורגנית המושלכת למרכז המתקן. תנועת התולעים מעשירה את האדמה בחומרים אורגנים ושומרת על עושר תזונתי באופן שוטף. בסיס המתקן מסתובב ב- 360 מעלות, דבר המאפשר חשיפה מקסימלית לאור השמש בכל עונות השנה - גם במקומות שאינם שטופי שמש.

בנוסף, בחלקו העליון של המתקן מותקנים סולמות מטפסים וגגון ייעודי, המאפשרים לגדל שיחים מטפסים יחד עם הגנה מפני עודף נוזלים במתקן בימי החורף או קרינת שמש חזקה מדי בקיץ. בשל מבנה המתקן ואופן פעולתו, הירק אינו חשוף למזיקים ומכרסמים ומכאן שהתוצרת נקייה ובריאה.

פרט לעובדה כי השימוש 'מגדל ירק' אינו מצריך שימוש בריסוס או דשנים סינטטיים, הרי שבין יתרונותיו הבולטים גם העובדה כי הוא דורש שימוש מועט במים, מעניק תפוקה גבוהה יחסית לשטחו הקטן ומחייב תחזוקה שוטפת מועטה מאוד. בחברת דרך הירק מציינים כי ההשקיה במתקן נעשית בטפטוף ישירות לשורשים, באמצעות צנרת העוברת בין כל פתחי השתילה. כמו כן, המתקן עשוי מחומר פלסטי ממוחזר עמיד לאורך שנים, שאינו פולט רעלים לאדמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו בפייסבוק

הפטנט במתקן טמון ביכולתו לתפקד כמערכת מחזורית המייצרת את הקומפוסט האורגני של עצמה, בתפוקה מהירה ב-40%-30% מאשר גינון מסורתי או גינון במיכלים – היות ולשורשי הצמחים יש גישה קבועה למים העשירים בחומרים מזינים. התוצאה: גם ילדים, קשישים ואנשים עם יכולות מועטות יכולים ליהנות מגידול ירקות טריים כחלק משגרת חייהם .

יש לציין כי מגדל הירק נמצא כעת בשלבי פיתוח ליצור מסחרי וחיפוש אחר מקורות מימון פוטנציאליים. דרך הירק תציג דגם אבטיפוס של המתקן המהפכני במסגרת קלינטק 2013, התערוכה הבינלאומית השנתית ה-17 לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה.

CLEANTECH 2013 יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" וצפויה לארח למעלה מ- 20,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של מבקרים וקניינים מהארץ ומחו"ל. גם השנה צפויה להימשך צמיחתה של התערוכה הבינלאומית, לאחר שבשנה שעברה נרשמה עליה של למעלה מ-50% בשטחי התצוגה של חברות מחו"ל, לעומת 2011.

הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-17 לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה
29-30.1.2013 בגני התערוכה ת"א. מחיר כניסה - 80 ₪
שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838,  https://cleantech.mashovgroup.net