הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות מודיע: בניגוד לפרסומים - אין מחסור בביצים


מחסור מסוים בביצים מייצור מקומי מורגש בכל שנה בתקופת החורף, אולם הוא מכוסה בביצים ביבוא. הודעת משרד החקלאות נמסרה לאחר בדיקה שנערכה עם מועצת הלול, האחראית על הפצת הביצים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-01-2013


משרד החקלאות הודיע היום כי בניגוד למידע שפורסם הבוקר בערוצי התקשרות, לא קיים מחסור בביצים בשוק.  ההודעה נמסרה לאחר בדיקה שנערכה עם מועצת הלול, האחראית על הפצת הביצים.

בהודעה נמסר כי בכל שנה בתקופת החורף ועד פסח, ישנו מחסור מסוים בביצים מייצור מקומי הנובע מירידה בהטלת ביצים המאופיינת בעונתיות ומושפעת מתנאי מזג האוויר, אולם מחסור זה מכוסה כולו בביצים מיבוא. בכדי לטפל במחסור העונתי הצפוי בביצים בחודשים אלה, מקצה משרד החקלאות ופיתוח הכפר רישיונות לייבוא ביצים בהתאם להערכות מועצת הלול ודיווחי המשווקים.

מתחילת חודש ינואר ועד היום, חולקו רישיונות יבוא פטורים ממכס ל-30 מיליון ביצים, ועד היום יובאו לארץ כ- 9 מיליון ביצים להשלמת המחסור הצפוי בתקופה זו. בהתאם לתוכנית הקבועה מראש, למעלה מ-20 מיליון ביצים צפויות להיות מיובאות בחודש פברואר, ובשבוע הבא תידון ההקצאה לחודש מרץ. באופן זה כל הצרכנים יוכלו לרכוש כל כמות ביצים שיחפצו.

עוד נמסר ממשרד החקלאות כי ההחלטה לשלילת רישיון שיווק הביצים בישראל של חברת "יוסי ביצים בע"מ" אינה פוגעת באספקה הפנימית של הביצים, כיוון שהמגדלים אשר שיווקו באמצעות חברה זו, ממשיכים לייצר ולשווק ביצים כרגיל באמצעות משווקים אחרים.