הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רמת נגב: הפסקות חשמל תכופות גורמות לנזקים כבדים


אזור רמת נגב סובל מהפרעות קשות באספקת החשמל שפוגעות בתעשיה, בחקלאות ובאיכות החיים של התושבים. בקיבוץ רביבים מתרחשות כ-3 הפרעות בממוצע ביום במשך החצי שנה האחרונה. מנכ''ל איגוד התעשייה הקיבוצית: ''אם בתל אביב היו מתרחשות רק חלק קטן מהפרעות החשמל היתה פורצת מהומה, ובצדק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-02-2013


''קשה להשתחרר מהתחושה שבתחום החשמל, כמו בתחומים רבים אחרים, הפריפריה מטופלת בסדר עדיפות שונה מאשר מרכז הארץ ומצב זה חייב להשתנות'', כך אומר מנכ''ל איגוד התעשיה הקיבוצית אודי אורנשטיין.

בקיבוץ רביבים לבדו, מאז חודש יולי האחרון, במשך תקופה של חצי שנה, נרשמו 600 הפרעות חשמל שארכו מספר שניות, כש-90 מתוכן נמשכו אף מספר דקות. מדובר בממוצע של כשלוש הפרעות ביום שגורמות לפגיעה באיכות החיים של התושבים ולנזקים לתעשייה ולחקלאות.

''אם בתל אביב היו מתרחשות רק חלק קטן מהפרעות החשמל היתה פורצת מהומה, ובצדק, כי בישראל של שנת 2013 לא צריך להשלים עם מצב כזה. בקיבוצים ברמת הנגב יש מפעלי תעשייה, בין השאר בתחום הזרקת הפלסטיק, שמבוססים על רציפות העבודה בכל שעות היממה. כל הפרעת חשמל משביתה את המפעל לכמה שעות עד לחידוש פעולת המכונות וגובה מחיר יקר בעיכוב העבודה והוצאות שכר לעובדים המושבתים. בחלק מהמקרים ארעו הפרעות החשמל בעת ביקורי אורחים ולקוחות מחו"ל וגרמו לפגיעה בתדמית של המדינה והתעשייה והצגתנו כעולם שלישי.'' אומר אורנשטיין ומוסיף כי המפעלים והקיבוצים יעשו ככל שביכולתם לפתור את הבעיה במאמץ משותף עם חברת החשמל.

דוד בן לולו, המנהל העסקי של קיבוץ רביבים, פנה לחברת החשמל בבקשה להעלות את הטיפול בבעיה לסדר עדיפות גבוה. ''במקרים קודמים בעבר הצליחו אנשי חברת החשמל לתקן את המצב וכך צריך להיות גם כעת. גם הלולים והמדגרות נפגעים מהפרעות החשמל מאחר ויש בהם ציוד טכנולוגי מתקדם והפסקת חשמל עלולה לסכן את בעלי החיים, מעבר לנזקים הכלכליים. התושבים סובלים מפגיעה באיכות חייהם ומשיבוש עבודת מחשבים ביתיים, טלוויזיות ומערכות תקשורת'' אומר בן לולו.