הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי ירקות ופירות: פער של 25% בין השווקים לסופרים והירקנים


לקראת פסח, ערכה המועצה סיירת המועצה לצרכנות סקר מחירי ירקות ופירות ברשתות השיווק, בשווקים ואצל הצרכנים. מנכ''ל המועצה לצרכנות: ''הבדיקה מוכיחה פערי שיווק מופרזים שמייקרים את המחיר לצרכנים בחנויות. חובה להטיל פיקוח על פערי השיווק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2013


לקראת חג הפסח: הפערים במחירי הירקות והפירות בין השווקים לבין רשתות המזון והירקנים מגיעים ל-25%. כך עולה מסקר מחירים שביצעה סיירת סמ"ל של המועצה לצרכנות.

סיירי המועצה לצרכנות יצאו ובדקו בין התאריכים 11-12.3.13 נתונים לגבי סל מוצרים, המכיל 8 ירקות ופירות. הבדיקה התבצעה בכל רחבי הארץ ב-161 סופרים ורשתות מזון, ב-34 ירקניות וב-8 שווקים גדולים.

מהבדיקה עולה גם כי על אף שנהוג לחשוב שהמחירים אצל הירקנים גבוהים יותר מאשר ברשתות השיווק, ב-5 מתוך 8 המוצרים, ממוצע המחירים אצל הירקנים היה נמוך יותר. אולם בשווקים הגדולים סל המחירים כולו היה הזול ביותר. את המחירים בשווקים שבערים השונות ניתן למצוא בקישור כאן.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג קורא להטיל פיקוח על המחירים. "ישנם פערים גדולים במחירים הקמעונאים המצביעים על פערי שיווק מופרזים שמייקרים את המחיר לצרכנים בחנויות. ממצב זה סובלים הן החקלאים, המקבלים מחיר נמוך בשער המשק, והן הצרכנים המשלמים מחיר גבוה בחנות, וכתוצאה מכך מצמצמים קניותיהם. חובה להטיל פיקוח על פערי השיווק של פירות וירקות, יוזמה שמובילים בימים אלה המועצה לצרכנות והתאחדות האיכרים".

נתוני בדיקת ירקות ופירות בסופרים / ירקניות / שווקים , והשוואות ביניהם:


הערות לטבלה:
• בכל שוק נבדקו מחיריהם של 8 ירקות ופירות (תפ"א, עגבניה, מלפפון, בצל יבש, גזר, לימון, תפוח ובננה) ב-3 דוכנים שונים. מחיר השוק המוצג בטבלה הוא המחיר הממוצע של שלושת הדוכנים .
• בטבלה למעלה ניתן למצוא את המידע הבא:
- סה"כ מחיר הסל של 8 הפריטים בסופרים/ירקניות/ שווקים.
- הפער באחוזים בין סה"כ מחיר הסל בין ירקניות לשווקים ובין סופרים לשווקים .
- מחיר ממוצע של כל אחד מ-8 הפריטים בסופרים /ירקניוות /שווקים: מחיר ממוצע של אותו מוצר ב-161 סופרים, מחיר ממוצע של אותו המוצר ב-34 ירקניות ומחיר ממוצע של הפריט ב-13 שווקים.
- סה"כ מחיר הסל הזול והיקר ביותר בשווקים מבין אלו שנדגמו והפער ביניהם .

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק