הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הצרכניות הוותיקות במושבים עוברות מהפך


תנועת המושבים ורשת קואופ ישראל יוצאות במיזם חדש לצירוף צרכניות ותיקות במושבים לרשת קואופ-שופ בכפר. המיזם יאפשר לצרכניות בין השאר לנצל את כוח הקניה של רשת קואופ ישראל ולקבל מוצרים במחירים שיאפשרו להם להתחרות ברשתות השיווק הגדולות. עד כה חתמו 17 צרכניות על ההסכם, כשהיעד הוא צירופן של 100 צרכניות עד סוף שנת 2014

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-06-2013



קואופ שופ בכפר, מושב ניר בנים

הצרכניות במושבים בישראל יעברו בקרוב מהפך: הצרכניות הוותיקות שסיפקו בעבר את רוב מצרכי המזון למושבניקים, נחלשו במשך השנים בעקבות התחרות מול הרשתות הגדולות. חברי מושבים רבים מעדיפים לרכז את הקניות ברשתות השיווק מחוץ למושב, שם המבחר גדול יותר והמחירים נמוכים יותר. בקרוב זה הולך להשתנות. תנועת המושבים חתמה על הסכם עם רשת קואופ ישראל, שיאפשר לצרכניות לנצל את כוח הקניה של הרשת ולקבל מוצרים במחירים שיאפשרו להוריד אותם לטובת התושבים.

במסגרת המיזם המשותף והייחודי, תאפשר קואופ ישראל לכל הצרכניות להצטרף לשורותיה, כזכיין הנהנה מכוח הקניה של רשת קואופ- שופ, הידע שלה, שיטות העבודה והניסיון הנצבר בניהול פעילות קמעונאית בתחום המזון. מדובר בשיתוף פעולה בין קואופרטיבי, המבוסס על עקרונות הקואופרציה של שותפות, סולידריות וקידום עסקים באמצעות שיתופי פעולה.

בימים אלו החלו קואופ ישראל ותנועת המושבים לפנות לעשרות הצרכניות במושבים השונים בארץ עם הצעה להשתתף במיזם ולהפוך ל"קואופ שופ בכפר". עד כה חתמו על ההסכם  17 צרכניות ומידי שבוע מצטרפות צרכניות נוספות, כאשר היעד לשנת הפעילות הראשונה הוא החתמת 100 צרכניות עד סוף שנת 2014
  
קואופ שופ, הרשת הצרכנית של קו אופ ישראל, מונה כבר כיום עם החתמת 17 הצרכניות החדשות 60 סניפים ועמידה ביעדי ההחתמות לשנה הראשונה יביאו אותה ל 90 סניפים- צמיחה במימדים משמעותיים ביותר בתחום הרשתות הקמעונאיות הגדולות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מודל ההסכם הבין קואופרטיבי מציע יתרונות רבים לצרכניות ולתושבי המושבים:
• קואופ תמתג ותפרסם את הצרכניות במושבים.
• קואופ תעניק לצרכניות פלטפורמה שיווקית והשתייכות לרשת בעלת מוניטין בשוק קמעונאות וניסיון של 70 שנה בתחום ניהול נקודות המכירה.
• שווי הקניה של קואופ עומד על כמיליארד ₪ בשנה, המאפשר לכל צרכנייה את האפשרות להוזיל את מחיריה לצרכן באופן ניכר ביותר, מגוון רחב של מוצרים ובכללם מותג פרטי, הכולל מאות מוצרים בבלעדיות, מבצעים מיוחדים, מועדון לקוחות ועוד.
• הרחבת המוצרים במחירים כדאיים יותר ללקוחות יובילו להגדלת היקף המכירות.
• שיתוף הפעולה מאפשר למפעיל הצרכנייה להשתוות במבצעים והטבות מול הרשתות הגדולות.
• חסכון והתייעלות ע"י קבלת ליווי ושירותים מקיפים הנדרשים לתפעול מקצועי ויעיל של הצרכנייה כגון: מערכות קירור, הדרכת עובדים, שיווק ופרסום, ייעוץ משפטי, פיננסי וניהולי וכו'.
• אספקה ישירה ממרכז הלוגיסטי של קואופ ישראל, המאפשרת זמינות כל מגוון המוצרים בכל נקודה בארץ.
• מהלך זה יאפשר גידול בתעסוקה בפריפריה, שכן הגדלת יכולת המכר משמעותה העסקת עובדים נוספים, אשר בפריפריה חייבים להגיע מבני האזור.
• הקואופ יאפשר במסגרת עסקה זו למפעלים במושבים בהם הוא פועל, העומדים בסטנדרטים המקובלים של הרשת, לשווק תוצרתם בסניפי הקואופ ולקבל שטחי מדף.
• בנוסף, השימוש של כל מושב בפלטפורמת המכירה הארצית של הקואופ יאפשר בין היתר שיווק לדוגמא של התיירות הכפרית במסגרת סניפי הקואופ ברחבי הארץ.