הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל מסייעת לחקלאים בגאורגיה לצלוח את החורף הקפוא


חברת תעשיות אנרגיה השלימה לאחרונה פרויקט של התקנת מערכות חימום בחממות בגאורגיה. הטכנולוגיה הישראלית שומרת על חום קבוע בחממות גם כאשר בחוץ הטמפרטורות צונחות ל-20-30 מעלות מתחת לאפס

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-11-2013



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חקלאי גיאורגיה יוכלו להמשיך בגידול החקלאי של ירקות ופרחים באזורים ההרריים הקרים גם בעונת החורף הודות לטכנולוגיה ישראלית לחימום חממות. חברת תעשיות אנרגיה ביצעה פרויקט של התקנת מערכות חימום בחממות בגיאורגיה, שעובדות על עקרון של מים חמים המוזרמים בצינורות מעולעלים, אשר יוצרים שטח פנים רחב ומפזרים את החום בצורה שווה בכל חלקי החממה. הודות לטכנולוגיה הייחודית, נשמרות טמפרטורות יציבות בחממה גם בימים הקרים ביותר בחורף, בהם הן צונחות ל-20-30 מעלות מתחת לאפס. הפרויקט בוצע בשיתוף עם חברות אורגיל וטופ חממות שהקימו את החממות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ציון סוקי, מנכ"ל תעשיות אנרגיה, מסר שהחברה ביצעה פרויקטים רבים של חימום חממות עם צינורות מעולעלים במשקים חקלאיים מתקדמים בישראל, אולם הפרויקט בגיאורגיה היה מאתגר במיוחד בשל הצורך להתמודד עם טמפרטורות שאין בישראל. השיטה חוסכת באנרגיה מאחר ואיבוד החום מהחממה החוצה נמוך, וכך רווחיות החקלאים אינה נפגעת.  המערכת של תעשיות אנרגיה מאפשרת לחקלאים חיטוי של הקרקע בין מחזורי הגידול כתחליף למתיל ברומיד שנאסר לשימוש לפני מספר שנים.

חברת תעשיות אנרגיה (לשעבר 'דוודים וצינורות') בבעלות קבוצת בי-פיור עוסקת בתכנון והקמת פרויקטים בתחומי האנרגיה בארץ ובחו"ל כולל הסבת מפעלים לשימוש בגז טבעי, תכנון והקמת מערכות חסכוניות באנרגיה המנצלות מקורות אנרגיה חלופיים כגון אנרגיה סולארית, הקמת חדרי אנרגיה למפעלים ומוסדות שונים ואספקת דוודי קיטור והסקה.

לדיווח ב-CNN לחצו כאן