הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חריף פי 500 מהטבסקו: הכירו את עקרב האש מהערבה


קובי זיו אב ממושב עין יהב מטפח במדבר את הפלפל Arava Scorpion, הגירסה הישראלית ל-Trinidad Scorpion שנחשב לאחד מהפלפלים החריפים בעולם. אתם מוזמנים על אחריותכם, לטעימת מבחן של הפלפל בתערוכת פרש אגרו משוב שתתקיים ביוני בגני התערוכה בתל-אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-05-2014



פלפל arave scorpion צילום אבי פז, באדיבות פרש אגרו משוב

קובי זיו-אב מעין יהב הוא אחד ממגדלי פלפל הבנרו היחידים בישראל, ומומחה לפלפלים חריפים במיוחד. בחודשים האחרונים מטפח זיו אב בבתי הרשת שלו את הגירסה הישראלית ל- Trinidad Scorpion - מהפלפלים החריפים בעולם - פי חמישה מפלפל ההבנרו, ופי 500 מרוטב טבסקו. מקורו של הפלפל במחוז מורוגה באיי טרינידד וטובגו בקאריביים.
  
הודות לתנאי הגידול במדבר ושיטות שונות בהן קובי עושה שימוש, צפוי העקרב הישראלי מהערבה להיות פלפל חריף במיוחד, ששונה בכמה מתכונותיו מאחיו מהקאריביים. ''מתנדבים אמיצים ומנוסים שהעזו לנסות את הפלפל הישראלי החדש דיווחו על חוויה עותקת נשימה. אנשים שיודעים לאכול חריף, נפלו אצלי כאן בחצר", הוא מספר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

קובי, שמתגורר בעין יהב כארבעים שנה, הוא חקלאי מזן נדיר, ומהחקלאים הבודדים בישראל שאינם מעסיקים פועלים זרים. משפחת זיו-אב גאה בעובדה שהמשק שלהם הוא משק משפחתי שמבוסס רק על עבודה עצמית - הם עושים את הכל בעצמם, כולל את קטיף הפלפלים.

בפברואר 2012 קבע מכון פלפל הצי'ילי באוניברסיטת ניו-מקסיקו (, New Mexico State University's Chile Pepper Institute), כי העקרב מטרינדד - שנקרא כך על שום קצהו המחודד, המזכיר עוקץ של עקרב - הוא הפלפל החריף בעולם – 1.2 מיליון בסולם החריפות של סקוביל* והוא הדיח מהמקום הראשון את פלפל הבהוט ג'לוקיה מהודו. על פי ספר השיאים של גינס לשנת 2012, הפלפל היחיד שחריף מהעקרב, הוא "מלאך המוות מקרולינה" (Carolina Reaper), עם למעלה מ-1.5 מיליון בסולם סקוביל.

סולם סקוביל נקרא על שם הכימאי האמריקאי וילבור סקוביל שפיתח בשנת 1912 מדד לחריפות. המדד מבוסס על היחס בין הקפסאיצין שבפלפל - מיצוי החומר הפעיל, לכמות מי סוכר שמפיגה את צריבתו באופן מוחלט. בשני קצות הסולם ניצבים פלפל מתוק - האדום או הירוק עם אפס יחידות סקוביל, וקפסאיצין טהור עם 16 מיליון יחידות.

אם אתם חושבים שאתם יודעים לאכול חריף, כדאי שתחשבו שוב. אם התשובה בכל זאת חיובית, אתם מוזמנים על אחריותכם, לטעימת מבחן של ה- Arava Scorpion בתערוכת פרש אגרו משוב שתתקיים בחודש יוני בתל-אביב.

Fresh AgroMashov 2014 : התערוכה הבינלאומית לייצור ושיווק תוצרת חקלאית טרייה
10-11.06.2014 גני התערוכה ת"א.
שעות פעילות: יום ג': 19:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838,  www.agro.mashovgroup.net